Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Lagg/latency ved innspilling


AkE

Anbefalte innlegg

Fant frem den forrige bærbare jeg hadde, var faktisk bedre specs på den, prøver å se om jeg kan få den til å fungere bedre i første omgang. Den likte absolutt ikke kaffe, så har  koblet ut tastaturet og musa, men ser ut som den fungerer nå iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Gikk over til Traction v5 som d.a.w og har brukt den behringer saken, fungert ok men ikke mer. En kompis hadde en Focusrite Itrack som jeg kunne låne, så har prøvd meg på dette i kveld, prøvde med ett par forskjellige mikrofoner og kassegitar. Så lenge jeg brukte Traction så var det umulig å ikke få klipping/vreng, pluss at lydnivået var ekstremt lavt, prøvde en haug av forskjellige innstillinger, og ingenting hjalp. Gikk over i Audacity, og der funket det helt fint, der gikk den på mme som driver, (virker som audacity ikke støtter asio??) Så det virker som om det er Asio drivern som tuller til ting. Hadde Asio4all fra før, og installerte driverne som hørte til Itrack og windows. Noen ideer? 

Snart så jeg kjøper en god gammeldags 4 spors kassettopptaker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Når du skal spille inn kan det være lurt å sette opp en ny session uten plugins. Impoter "beaten" fra session med plugins og sett buffersize til 128 eller 256. Hvis det er en funksjon for "delay compensation" i din DAW så sett den av. Når du skal mikse sett den på igjen og heis opp buffersize til det høyeste. Kjører du pcen hardt med plugins på lav buffersize vil oppstå pops, clicks og distorsion hvis ikke pcen din er sterk nok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...
20 minutter siden, greovhan skrev:

Skaff deg en Mbox fra Avid, ikke finn på å skaff deg focusrite, de 3 jeg vet om som har hatt det (inkl meg) har hatt Kneppelyder under innspilling. Litt vansklig å høre men har du et godt øre så

De tre jeg vet av som har hatt det (inkl.) meg er og har vært kjempefornøyde og har ikke hørt noen kneppelyder. Slikt blir veldig anekdotisk. :) Focusrite er kjempesaker, lite som gir så mye for pengene som Scarlett. Jeg ville ha sett på bufferstørrelsen, den har mye å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Skullkrusher skrev:

De tre jeg vet av som har hatt det (inkl.) meg er og har vært kjempefornøyde og har ikke hørt noen kneppelyder. Slikt blir veldig anekdotisk. :) Focusrite er kjempesaker, lite som gir så mye for pengene som Scarlett. Jeg ville ha sett på bufferstørrelsen, den har mye å si.

Ta med deg kvittering når du kjøper iallefall :) kan være partier med dårlige kort fks. Jeg var iallefall ikke fornøyd med scarlett2i eller hva den het. En kompis som driver studio proffesjonelt hadde akuratt samme erfaring. Lest flere poster om det på nettet og. Jeg ordna meg til slutt Avid Mbox 3 til 900kr brukt. Ingen problemer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.