Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Lagg/latency ved innspilling


AkE

Anbefalte innlegg

Skulle prøve å ta opp noen ideer og sende over til en kompis, ville prøve å ta opp lyden fra forsterkeren og ikke plugge gitaren rett i pc`en. Koblet opp en sånn Behringer 1 pluggs gitarinterface, og koblet en mikrofon i den i stedet for gitar. Fungerte greit så lenge jeg tok opp bare ett spor, helt grei lydkvalitet for det jeg var ute etter. Men så fort jeg skulle prøve meg på spor nr2 eller 3, eller prøve å følge ett klikktrack. Det var helt pokkers umulig, umulig å få til noe timing overhode, nesten så jeg går å henter frem noen kassettspillere her. 

Har jo slitt med latency/lagging når jeg har testet amplitube og lignende, men trodde ikke det skulle by på samme utfordringer når jeg bare spilte av klikk-tracket og spor 1 fra pc`en, og tok opp og hørte rett fra gitarforsterkere. Har testet masse forskjellige innstillinger på asio. Bruker for Audacity.

Er det Behringer interfacen som er ubrukelig eller er det meg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pc`en er ett år gammel bærbar, er det noen tips for å teste om usb-portene fungerer som de skal? Pc`ene pleier å byttes ganske ofte, har en lei tendens til å enten dø av kaffe eller at de slettes ikke trives å være med på skogtur.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg er det vanskelig å bytte ut, men Behringer kan fint erstattes. Men hva bør jeg satse på, har sett på Focusrite alternativene, men er det bedre å kjøpe en digitalmikser som Yamaha Ag06 eller noe i den duren? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det gikk bra med ett spor men ikke flere, peker ikke det på at det er PCen som er problemet? Interfacet gjør vel minimalt med ekstra prosessering per spor; det er vel CPUen i PCen som får ekstra arbeid med å spille av flere spor samtidig? Eller er det jeg som ikke forstår hvordan dette henger sammen?

OP: Vet du hvor kraftig PCen din er (CPU og minne, f.eks)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Naigewron skrev:

OP: Vet du hvor kraftig PCen din er (CPU og minne, f.eks)?

Intel core i5-4210u @ 1,7ghz, 2401 mhz 2 kjerner, installert fysisk minne 4 gb, virtuelt minne totalt 11,92 gb. Sier ikke meg så mye.. 

1 time siden, McJostein skrev:

Hvilket program spiller du inn i?

Har brukt Audacity, har ableton live også men audacity var veldig enkelt å sette seg inn i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Audun skrev:

Det er vel ikke en optimal maskin for lydproduksjon, men den bør kunne funke ok hvis man ikke legger i vei med for mange spor og plugins

Må sikkert snart bytte igjen, de pleier å dette fra hverandre etterhvert. Hva er minimum av spesifikasjoner som gjør at det skal fungere greit? 

1 time siden, skela skrev:

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=96377980

Steinberg UR22, 500kr.

Blir blant annet brukt av Ketil Strand (900.000 visninger på YouTube), så man kan ikke skylde på lydkortet om resultatene uteblir :-)

http://ketilstrand.com/guitarsandgear/index.html

 

Skal sende en melding til ham, får håpe han sender. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AkE skrev:

Må sikkert snart bytte igjen, de pleier å dette fra hverandre etterhvert. Hva er minimum av spesifikasjoner som gjør at det skal fungere greit? 

Vanskelig å si, men en kraftigere/raskere prosessor og minimum 8GB ram bør det vel være hvis det skal svinge litt. Det er også en fordel etter min erfaring, at man spiller inn og av filene på en annen disk enn den OS kjører fra. En stasjonær pc er vel også å foretrekke framfor bærbare, sånn generelt sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.