Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Marshall 6101 service..


ProII

Anbefalte innlegg

Har en stk Marshall 6101 30th anniversary combo (blå tolex) som har gitt opp livet sitt.. Så lenge den står i standby, lyser alt som normalt på fronpanelet. Men når man flipper over standbybryteren ryker hovedsikringen i ampen tvert. Prøvde å ta ut rørene og slå den på, men samme problem.

Tenkte å åpne den og se om det er noen visuelle feil innvendig.. Noen som har vært borti liknende? 

Lurer også på om det er noen i Romeriks-traktene (øvre) som tar på seg forsterker-rep? Nærmeste jeg har funne på nett er i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig likt feilen jeg hadde på min. Der måtte det byttes likeretter, og det var lekkasje i et par av de store kondensatorene. Og nye rør også da... Det kom på noen tusenlapper, men absolutt verd det! Fantastisk bra amp! Min ble reparert av en kar utenfor Kristiansand, men det blir vel noe upraktisk for deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsket litt mer i kveld. Når den stod i standby med power på, ble ingen av rørene varme, heller ikke trafoene. Ingen temperaturforandring. Men diodene på panelet lyste slik de skal. Rørsokkler og kretskort så fine ut. Hørte at strømmen "summet" litt i trafoene.. Rørte litt rundt i koblingene til soklene og strømbryter, og da ble det liv i alle rørene minus ett som er defekt. Men fremdeles ryker sikringen når man går fra standby til på. Også uten rørene. Kun en av trafoene som blir varm nå, så lurer litt på om den siste kan ha tatt kveld pga lynnedslag eller noe. 

Forsterkeren har stått lagret i 10 år hos en kompis siden sikringen røk, og kan selvfølgelig ha blitt dårlig kontakt noen steder i tillegg. 

Har ihvertfall konkludert med at den trenger en skikkelig service og nye rør., så da blir det å finne servicemann/ verksted. :-) 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.