Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Custom Pedalbyggere???


Anbefalte innlegg

Jeg har ett pedalbrett som pr. i dag er lagt opp med to signalkjeder etter en AB split (Keeley Looper). Dette med tanke på bruk på hver sin kanal på en Fender Deluxe Reverb. Dette gjør at brettet er lite egnet til en forsterker med en kanal. Jeg ønsker derfor å bytte ut AB switchen med en ren splitter, typisk Lehle P-split II. Sist på brettet tenker jeg da en omvendt AB switch. To innganger og en en utgang slik at jeg kan velge hvilken signalkjede jeg ønsker kjøre inn i en enkanals forsterker. Lys som indikerer hvilken inngang som blir kjørt til utgangen må være med.

Dersom mulig og ikke for fordyrende, så ønsker jeg to opsjoner:
1. Ett 9V strømuttak a'la Korg Pitchblack sitt system så jeg kan Daisy chaine strømmen videre til enda en pedal.
2. To ekstra utganger som kun korresponderer til sin respektive inngang. Dette slik at jeg kan kople til brettet til forsterker med en eller to kanaler fra samme pedal.

Hadde jeg hatt tid, så kunne jeg saktens selv ha tatt innmaten fra en Keeley Bypass Looper, satt inn i en større boks, modifisert denne og fikset det selv, men jeg må kjempe for all egentid for tiden... da uten opsjonene ?

Jeg har diskutert med Kristian Bauck-Noreide, men får følelsen av at han ikke er interessert. Spurte OnKartGromt og han er ikke interessert og har inne en forespørsel til Fjord Fuzz nå.
Er det noen andre som folk her inne kan anbefale?

Legger ved oversikt over pedalbrettet og ett "funksjonsbilde" av hva jeg tenker på... Utgangen A og B er kun dersom det lett lar seg gjøre. Det viktigste at en kan switche mellom å kjøre signal fra inngang A og B til en output (AB).

 

 

AB Reverse Switch.jpg

Board Layout.jpg

Pedalboard.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Truckstop Chuckie skrev:

Skulle til å tipse om KBN, men ser at du har vært i kontakt med ham allerede. Hva er grunnen til at du opplever at han ikke er interessert?

Kan være at Lucid kan ordne noe slikt noe, men hører at flere har hatt litt ymse erfaring med kommunikasjonsflyten der...

Etter en kort diskusjon så henviser KBN til en annen side som spesialiserer seg på loopere (men de har ikke hva jeg er ute etter) og får beskjed om at han får se på det etter hvert. Siste jeg hørte fra ham var 4.mai. Riktig synd fordi jeg synes den sjabby looken han har på pedalene sine er grisefet... nesten litt Steampunk, bare at det ikke er over-gjort ?

Lucid har jeg tatt kontakt med tre ganger ved tre anledninger for å spørre både om forsterkerne hans og om pris på ett custom bygg. Jeg har tatt kontakt via Messenger så jeg ser at han har sett meldingene, men han gidder ikke svare. Når jeg har prøvd å ta kontakt tre ganger og han ikke gidder å svare så må jeg bare konkludere med at han er vanvittig uprofesjonell og det er i min interesse å ikke bruke mer tid på ham.

Edit: Hvem vet... når jeg blir ignorert/avvist av flere pedalbyggere så kanskje jeg bare er dårlig å kommunisere slik at de 1) synes jeg er dryg eller 2) ikke klarer skjønne hva jeg er ute etter... ?

Endret av Griffin
Skriveleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke forenkle oppsettet i stedet?

Flint trenger du ikke da Deluxe Reverb har romklang og tremolo. La Grange tar for mye plass.

 

Behold tuner-wah-phaser-timmy-sov-Carbon Copy (i den rekkefølgen).

Hvis Brigadier har dry out, send effektsignalet til kanal 1. Om ikke, bruk ABY for wet/dry. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, isj skrev:

Skal pedalen inneholde
1) splitter med utganger
2) AB-inngang til én utgang
3) feed-through-jacker
4) daisychainet strømplugger
?
 

Skal ikke splitte noe signal, bare velge hvilket av to signal som får gå videre til amp.

Vanlige jacker må vel holde?

mulighet for å daisy chaine strøm så den ikke bruker en port i strømforsyningen bare for ett par LED. Fortrinnsvis. Ikke ett must om det vanskeliggjør ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, skela skrev:

Hvorfor ikke forenkle oppsettet i stedet?

Flint trenger du ikke da Deluxe Reverb har romklang og tremolo. La Grange tar for mye plass.

 

Behold tuner-wah-phaser-timmy-sov-Carbon Copy (i den rekkefølgen).

Hvis Brigadier har dry out, send effektsignalet til kanal 1. Om ikke, bruk ABY for wet/dry. 

68 Custom Reverb har Tremolo på begge kanalene... ellers så er oppsettet med en hensikt.

denne pedalen er ikke for amper som Deluxe Reverb, men så jeg kan kjøre på andre amper som min Silver Jubilee også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Griffin skrev:

Skal ikke splitte noe signal, bare velge hvilket av to signal som får gå videre til amp.

Vanlige jacker må vel holde?

mulighet for å daisy chaine strøm så den ikke bruker en port i strømforsyningen bare for ett par LED. Fortrinnsvis. Ikke ett must om det vanskeliggjør ting.

Forstår ikke hvorfor du ikke bare snur en vanlig AB-pedal på hodet. Det er jo ikke som om den er retningsbestemt. Tror du overtenker dette litt.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, isj skrev:

imageproxy.php?img=&key=40129419008d96875919eee676ec0_Skjermbilde2017-05-1520_08_51.thumb.png.cf3f1485b583a6732f417ac71f853024.png

Er dabbing hemmeligheten bak tonen?

Dabbing (1) - Vaporizing concentrated marijuana, usually in the form of wax or hash, by placing it on an extremely hot metal object called a nail and inhaling the vapors produced. The nail is usually heated via blowtorch. Inhaling this harsh and concentrated form of marijuana often causes one to cry and wipe one's tears away while coughing and passing a bong.

http://www.urbandictionary.com/define.php?term=Dabbing

Eric Johnson oppgir selv at herligheten bak tonen er grønn te med melk og honning. Men man kan aldri være sikker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette sklir litt vekk fra emnet...

Oppsettet mitt er kjempegreier til hvordan jeg spiller. Jeg er satt opp til å stort sett trykke på en pedal gjennom låtene vi spiller. Jeg er klar over at andre har andre løsninger.

Jeg kan også bruke den Keeley Bypass pedalen som jeg har på brettet, men ønsker da altså å forhøre meg om det er noen som kan ta på seg å bygge en slik AB pedal og hva de evt. tar for det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.