Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Innkjøp av ny el gitar


Etabeta

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke helt hvorfor, men jeg har alltid syns at amerikanske Fendere til rundt den prisen er solide og gode uansett type. Har hatt en Fender American Standard Stratocaster i noen år, og den holder stemminga VELDIG bra, er svært lettspilt og låter kjempebra til å være en standardutgave. Så jeg ville titta på Fender American gitarene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anta at Fender USA Stratocaster eller Telecaster vil passe best ( hvis du liker Fender) . Det dukker opp masse fine av disse til under 10k på Finn.no .

De fleste nå for tiden er noe overpriset , men kan ofte prute ned 1000 lapp eller mer i  denne prisklassen .

Hva gitarer har du fra før ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på Strat som forslag her jeg... men jeg må innrømme at jeg finner mye like gode Stratocastere fra Mexico som Standard USA dersom du vil spare enda litt pæng. Selvsagt litt mer stas at det er fra "riktig" land vil mange mene... men Mexico Stratocastere er mye gitar for pengene. Kommer også i type "brukt".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp to. En tele og en strat. Se etter noe som ikke er helt originalt, f.eks Warmoth hals, stygg finish, hakk og sår eller annet som trekker prisene ned. Det du trenger er en Player, ikke en collector. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Sugardaddy65 skrev:

Vil anta at Fender USA Stratocaster eller Telecaster vil passe best ( hvis du liker Fender) . Det dukker opp masse fine av disse til under 10k på Finn.no .

De fleste nå for tiden er noe overpriset , men kan ofte prute ned 1000 lapp eller mer i  denne prisklassen .

Hva gitarer har du fra før ?

 

Har sett litt på Fender American Standard. Det ligg ute en del mellom 8-10k. Ligg en ute til 7000kr. Er dem overpriset da? Hva slags pris ligg Fender standard før sån realistisk sett. Kan da hende jeg klare å kjøpe en Telecaster også. Akuratt nå har jeg bare en Taylor akustisk gitar til di som lurte. 

Endret av Etabeta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7000-8000 er vel realistisk pris på American Standard . En sjelden gang dukker det opp USA Strat highway 1 og Special til litt under dette , men de er billigere modeller . Er faktisk mulig å kjøpe en Gibson LP Studio og en USA Strat til bær 10k .......Eller kjøpe en bra Mex Fender Strat/Tele .

Jeg må vel få fingeren ut og sette sammen min Am Standard Strat som skal vekk.....virker som en del folk har penger på gang nå en måned fremover .

Endret av Sugardaddy65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.