Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Firebirds - what's hot and what's not?


WelhavenT

Anbefalte innlegg

Lurer på om jeg skal anskaffe meg en Firebird med mini humbuckere etterhvert, men har null kunnskap om forskjellige modeller osv. Om jeg kjøper brukt til ca 6000-9000, hva er en god deal? Noen fallgruver? Hvordan halsprofil er det på de? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet bare at alle "må" ha en Firebird i samlingen!
Når jeg kjøpte min første for noen år siden ble jeg litt satt ut hvor lettspilt og "rett" den føltes for meg. Vanskelig å forklare men den passa meg som hånd i hanske.
Men jeg vet det er flere som ikke blir helt venner med dem. Så det er nok best at du får prøvd en (og det får du jo snart...;-))

Og det er vel noen forskjeller på de "gamle" og de nye T-versjonene som er i dag. Men jeg har ikke helt klart å finne ut om 'hva'? Men prisen har blitt skrudd ned kraftig på de T-versjonene. Og så har du studioversjoner. Dem har ikke den oppbygde "midtplanken" og sikkert flere forskjeller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det holder med en pickup, har den nye Epiphone Joe Bonamassa Firebird fått mye godord rundt om på nettet. 

Når det gjelder Gibson sine modeller, får de ganske så hotte, keramiske pickupene en god del kritikk og veldig mange bytter de ut.

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, SteikBacon skrev:

Firebird pickups er konstruert noe forskjellig enn minibuckers. I favør fire..

Men de som sitter i nyere Firebirds er vel ganske så annerledes enn på '60-tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Audun skrev:

Men de som sitter i nyere Firebirds er vel ganske så annerledes enn på '60-tallet.

Uten å kjenne så mye til dagens modeller fra Big G. Har lest de er veldig hotte, som i høy resistans og med mindre topp en originals. De er vel egentlig som minibuckere, keramisk magnet under som vanlige buckere. Andre feinsmekkerpickupmakere bruker iallefall 60s versjoner som mal. På 70 tallet var de innom "sidewinders" men liker ikke slike. Fikk spilt på en 72 bird forrige uke. Skal mekke pupper til bird #2 til kunden, så kom det plutselig flere som ønsker samme...

IMG_9126.JPG

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.