Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Finnes det noen Amp verksted i Rogaland ?


Anbefalte innlegg

Hei lurer på om noen vet om noen som er gode på røramper i Rogaland. Jeg byttet til meg en gammel Bedrock 1600 combo for en del år siden, det er kun en Od kanal på den som virker de andre er helt døde. Tanken var å se på denne selv, men etter å ha sett på printkortet ble det litt for mye jeg ikke forstod inni der, så jeg lukket den igjen og siden har den stått inne på et roterom. Hadde vært gøy og fått den opp å gå for å høre hvordan den låter på de andre kanalene...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 5.5.2017 at 15.10, germaniumkid skrev:

Kjell er bra, jeg bruker han mye. 

Hvis du bor i Stavanger, har nevøen hans, Ole Reidar Gudmestad, tilhold der og er også helt super på det feltet. 

Ja jeg bor i Stavanger, så da brurde jeg heller ta kontakt med Ole Reidar Gudmestad?

Er dette rette person ?

Ole Reidar Gudmestad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎05‎.‎05‎.‎2017 at 15.19, S-Ove skrev:

Ja jeg bor i Stavanger, så da brurde jeg heller ta kontakt med Ole Reidar Gudmestad?

 

Da er ampen levert til Ole Reidar Gudmestad, Så får jeg håpe han får den opp å gå ?

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da er min Bedrock 1600 kommet tilbake fra reprasjon av Ole Reidar Gudmestad. Denne ampen har 2 preamper og det var preamp 1 som ikke har virket så lenge jeg har hatt ampen. Preamp 1 skal være en Bedrock 1200 og jeg vil si den låter bra. Veldig gøy at den virker igjen, dette er en amp det er verd å ta vare på..Etter å ha satt meg litt mer inn i Bedrock amper så har de en vis kult status. De var også dyre i sin tid da de er håndlaget og det ble brukt dyre komponenter.. Min Bedrock 1600 50W har totalt 8 Rør 2 stk EL34 og 6 stk 12AX7..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, S-Ove skrev:

Da er min Bedrock 1600 kommet tilbake fra reprasjon av Ole Reidar Gudmestad. Denne ampen har 2 preamper og det var preamp 1 som ikke har virket så lenge jeg har hatt ampen. Preamp 1 skal være en Bedrock 1200 og jeg vil si den låter bra. Veldig gøy at den virker igjen, dette er en amp det er verd å ta vare på..Etter å ha satt meg litt mer inn i Bedrock amper så har de en vis kult status. De var også dyre i sin tid da de er håndlaget og det ble brukt dyre komponenter.. Min Bedrock 1600 50W har totalt 8 Rør 2 stk EL34 og 6 stk 12AX7..

The Bedrock 1600 was a real cool idea, 2 independent, totally adjustable preamps with a foot switchable boost mode for each channel, giving the amp 4 different distinct sounds! One channel was more or less a 1200 sound, going from clean to a fairly overdriven sound. The other channel was more of a hot Marshall type sound which had a lot of gain with the boost engaged. Both channels had FX loops and independent reverb controls.
 
A lot of multi mode amps sort of do one thing good and that's about it. Bedrock actually pulled it off a lot better than you would think with the 1600.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, OsamaFetLaden skrev:

Funker grunnfjell o.O

Jepp funker som som grunnfjell hehehhehe

Nå bytter jeg amper sikker alt for ofte da, hele tiden på jakt etter noe nytt, men jeg tror denne ampen blir her en stund. Jeg plugget pedalene mine i front i kveld, clean kanalen har jo aldri virket på den så jeg har ikke fått testa det. Jeg fikk rett og slett hakeslepp jeg har aldri hatt så fet lyd i pedalene mine. Boss metal core pedalen min låt blytungt skikkelig fet lyd.

Jeg hadde nettopp en Blackstar HT 60 stage Jeg fikk den aldri til å låte sånt som dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.