Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Olje på halsen etter pussing?


Anbefalte innlegg

Forandring i planene! Jeg tok av all finish på halsen og hodet. Gjort med aceton og en fille på kort tid.  Var tynn Nitro lakk. Likte ikke den mørk oransje tinten... Nå trenger jeg råd til hva jeg skal farge halsen med. Har hørt amber er fargen. Kan jeg bruke en amber treolje, ta på noen tynne strøk. Tørke. Så spraye med klar Nitrolakk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Audun skrev:

Det er jo nitro du vil ha, men den gulner. Aged kalles det.

Ja. Men den var oransj ny! På ingen måte at øverste klarlakk har gulnet på måneder.  Trodde ikke den var oransj som i mer oransj enn vintage Aged. ? Glad aceton fjernet lakken like lett som viskelær fjerner bly på papir omtrent. Og noen tips til å få ut de "ringene" ? Gadd redd og slett ikke og ga opp. Fjernet lakken og nå skal nytt på så hmmm... #sitterfast

IMG_8868.thumb.JPG.8bec0e1aa66241f54a04c07df8e6f6c7.JPG

 

 

Endret av pretty_zeeko
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk lakk fra RB guitars i dag. Hyggelig pris og han Roy er hyggelig. 

Men, siden første strøk på baksiden av halsen ble så bra. ( noob på lakkering ) På fremsiden av headstock fikk jeg to rennende dråper... Selvfølgelig! Har hørt man skal la de være og tørke. For så å pusse de ned. Noen som har forlag på fremgangsmåte? - Pusse ned og begynne på fronten igjen? 

Halsen ble hengt vertikalt fra en skrue gjennom øverste stemmeskrue hull. ?

IMG_8900.thumb.PNG.f891745c2ae3557ac874214f7d5ddb4f.PNG 

 

 

Endret av pretty_zeeko
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.