Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Lucky Seven


Anbefalte innlegg

Har fått tilbake en gitar jeg hadde før jeg ble tenåring (veldig lenge siden) . En gammel Lucky Seven. Men, plekterbrettet er borte. Det hadde en mikrofn montert under som gikk inn i et av lydhullene, så om noen har noe slikt liggende, eller som evt kan lage et til meg, ville jeg blitt glad.  Gitaren er helt lik den på bildet. Den trenger også en generel opp-pussing. Må gå over bånd og skifte strenger etc. Kan bli sånn tålig bra, selv om det kanskje er verdens værste gitar :)

474lucky.jpg

Endret av bjosted
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne har løs stol. Jeg går ut i fra at avstanden fr 12 bånd og ned til stolen skal være lik som fra nøtta og ned til 12 bånd. Men hvordan i huleste inntonerer man riktig. ? Regner med at det har noe med høydejustering å gjøre, men det blir jo omtrent samme høyde på den siden man justerer, og hvordan får man inntonert strengene enkeltvis. ? Rart spørsmål, men har aldri inntonert en akustisk gitar før, og ikke med slik stol.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, CastorFiber skrev:

Det er jo ikke egen justering for hver streng,så du må bare velge den plasseringen som gir best resultat. Du antar rett når det gjelder plassering. En stemmemaskin er grei å ha når du skal intonere, men det vet du trolig fra før. Bruk ørene i tillegg.

Har flere gitarstemmere, så det er det minste problemet. Det sto noen eldgamle strenger på den, sikkert fra den tiden den var i mitt eie før, og surt !!!! neida, bare helt grusomt. I tillegg til alt for høy aksjon og et gripebrett som var helt nedgrodd av dritt. Har vasket renset pusset og oljet gripebrettet, og pusset alle bånd, så halsen er bra nå. Nå gjenstår å få på nye strenger og intonere etter beste evne. Om den blir spillbar er ikke sikkert. En merkelig innfesting av halsen, med justeringer i alle retninger. Litt løs vil den alltid være, men stabiliserer seg nok med strenger på.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk den via et gitarkurs en gang på sent 60-tall. Den låt rævva da, og det gjør den nå også :) Litt sånn billig barnegitaraktig. Tynn og kassete lyd. Da jeg fikk den første gang var det et plekterbrett med en mikrofon som gikk inn i nedre f-hull. Det løftet lyden en god del. Der var det tonekontroll og volum. Da jeg fikk den tilbake i går manglet plekterbrettet, så jeg må enten få tak i et lignende eller prøve å lage et. .

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.