Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan få "matt" rød lakk (Fiesta Red)


Epningstid

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg synes at fargen Fiesta Red på gitarer er nydelig, slik som John Frusciante bruker på bildet under. 

tumblr_nl0klnLiAY1rkqcvjo1_500.jpg

 

Men! Når jeg ser denne fargen på nye gitarer så er de ekstremt skinnende og klare - noe som åpenbart er meningen når gitaren er helt ny. Slik som dette:

redstrat.jpg

Det jeg lurer på er hvordan man får rødfargen til å se mer matt ut slik som på det øverste bildet.
- Er dette noe som kommer etter årevis med bruk i naturlig lys?
- Er det mulig å få denne finishen på en ny gitar?
- Eller var lakken bare annerledes i "gamle dager" slik at denne endringen skjedde?

Jeg tenkte å kjøpe en Fiesta Red stratocaster laget i Japan i 93/94 ish, om det skulle hjelpe som informasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol matter ned røde biler effektivt , men tar litt tid.......Du kan prøve litt med stålull på baksiden. Spørs om det vil se ekte  "aged" ut eller bare se ut som det er blitt pusset på .

Det ser ikke pent ut med dårlig relic ( ala Farsund) .

Jeg hadde en rød Squier Japan Strat , men den var nærmest i ny stand , så den var omtrent like rød som den strøkne på bildet her .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott!

Noen som har peiling på hva som skjer i forhold til hvilken kornstørrelse man bruker?
Ser at noen anbefaler 180, andre 800.
Jeg kommer til å eksperimentere fra topp til bunn med mindre noen har noe annet vetig å komme med på tampen her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skrudd sammen Strat i Fiesta Red fra MJT nettopp med mr. Frusciante sin gitar som inspirasjon. MJT kan virkelig anbefales.

 

Sånn ser min ut (ser i virkeligheten litt mer fadet og rosa-ish ut enn på bildet):

33797010550_ae2eb4b259_o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.