Web Analytics
Jump to content

Marshall 9200 nye rør og re-bias

Kramer
 Share

Recommended Posts

Har nettopp skaffet meg en Marshall 9200 .

Dette er som mange kjenner et meget kraftig poweramp på 2x100 watt med 5881 / KT66 rør.

Så over til min superduper masterplan som selvfølglig ikke kommer til å gå for det er jo aldri slikt i elektronikk verden. :D

PS. Dette skal hvis det er mulig gjøres hos en som har peiling, så mottar gjerne tips på hvem som kan gjøre dette billig i bergensområdet.

Planen er å kun bruke den ene kanelen , ta ut 2 rør og rebiase og putte in 6L6 . Dette vil da gi ca 38 watt stemmer det ?

Gibson Les Paul R9 + Fet rørpreamp + 9200 med 2 6L6 rør + Marshall 1960 4x12 kabinett = Fett soveroms/stuevennlig oppsett ! ?:guitar:

Vil ikke det funke greit ?

Edited by Kramer

Kan ikke svare så mye på hvordan rebiase, men kan si at jeg har lillebroren, 9100, og den er kun soveromsvennelig siden jeg har en JMP-1 preamp med output level.

For å få et stuevennelig volum på dette oppsettet har jeg volumet på 9100 på rundt 4-5 (av 10), mens output level på JMP-1 ligger på ca 0.5 (igjen, av 10).

Vel kanskje vi har litt forskjellig oppfatning av soveromsvennlig. La oss si lav/moderat volum da. 

Om 2 x 6L6 vs 4 x KT66 vil gi en betydelig reduksjon i volum, og om dette skal være fullt mulig å gjøre på denne ampen er vel egentlig det eg spør om.