Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Marshall 9200 nye rør og re-bias


Kramer

Anbefalte innlegg

Har nettopp skaffet meg en Marshall 9200 .

Dette er som mange kjenner et meget kraftig poweramp på 2x100 watt med 5881 / KT66 rør.

Så over til min superduper masterplan som selvfølglig ikke kommer til å gå for det er jo aldri slikt i elektronikk verden. :D

PS. Dette skal hvis det er mulig gjøres hos en som har peiling, så mottar gjerne tips på hvem som kan gjøre dette billig i bergensområdet.

 

Planen er å kun bruke den ene kanelen , ta ut 2 rør og rebiase og putte in 6L6 . Dette vil da gi ca 38 watt stemmer det ?

Gibson Les Paul R9 + Fet rørpreamp + 9200 med 2 6L6 rør + Marshall 1960 4x12 kabinett = Fett soveroms/stuevennlig oppsett ! ?:guitar:

 

Vil ikke det funke greit ?

Endret av Kramer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke svare så mye på hvordan rebiase, men kan si at jeg har lillebroren, 9100, og den er kun soveromsvennelig siden jeg har en JMP-1 preamp med output level.

For å få et stuevennelig volum på dette oppsettet har jeg volumet på 9100 på rundt 4-5 (av 10), mens output level på JMP-1 ligger på ca 0.5 (igjen, av 10).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel kanskje vi har litt forskjellig oppfatning av soveromsvennlig. La oss si lav/moderat volum da. 

Om 2 x 6L6 vs 4 x KT66 vil gi en betydelig reduksjon i volum, og om dette skal være fullt mulig å gjøre på denne ampen er vel egentlig det eg spør om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.