Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Kjøpte en LP Studio i Alpine White grisebillig på outlet på 4Sound. Den ankom med ei skjemmende, gul stripe i lakken, på baksida av kroppen. Vises ikke godt på bilder, pga whiteout vil jeg tro(?), men den vises altfor godt for det blotte øye. 

Spørsmålet er: Går det greit å polere bort sånne ting uten å herpe finishen? Hva bør jeg i så fall polere med?

IMG_2206.JPG

IMG_2207.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Djeez. Er det mulig å se om det sitter på eller under lakken? Prøv kanskje å gnikke forsiktig med en klut og rødsprit, eller aceton om du har det. Det funker jo logisk nok dårlig hvis fargen av en eller annen avsindig grunn er under klarlakken. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
16 minutter siden, lokmund skrev:

Djeez. Er det mulig å se om det sitter på eller under lakken? Prøv kanskje å gnikke forsiktig med en klut og rødsprit, eller aceton om du har det. Det funker jo logisk nok dårlig hvis fargen av en eller annen avsindig grunn er under klarlakken. 

Er kanskje mulig, men ikke med mine såre øyne. Har ikke rødsprit, men muligens isopropanol.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel mye det samme, minus rødfargen :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være misfarging fra gummi på et gitarstativ. Det kan dessverre skje med nitrolakk. Hvis det er noen trøst, vil sannsynligvis hele gitaren gulne med årene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
43 minutter siden, Audun skrev:

Kan være misfarging fra gummi på et gitarstativ. Det kan dessverre skje med nitrolakk. Hvis det er noen trøst, vil sannsynligvis hele gitaren gulne med årene.

Aha! Og den går vel neppe bort så lett..? :*(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
26 minutter siden, germaniumkid skrev:

Hvor ofte ser man baksiden av en gitar? 

Er dét jeg kommer til å si til prospektive kjøpere :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, germaniumkid skrev:

Hvor ofte ser man baksiden av en gitar? 

Du spiller tydeligvis ikke ofte med tenna.... ? 

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt mye denne for å fjerne allslags merker på gitarer . Er det beste jeg har brukt til å fjerne merker-klister-stearin- svarte merker fra stands etc. .

Den har aldri skadet lakken heller .

DSCN9988.JPG

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av Affen
      Deilig gitar, men blir ikke helt venn med de keramiske pupsene. Mulig de ryker.

• Av Audun
      Legger ut noen bilder av mine redskaper for moro skyld. Ikke så veldig fancy, men det gjør jobben og vel så det!
      Gitarer:
      Gibson Customshop Les Paul R-8 VOS 2006 mod. (RS-Kit, mapleflame mod, TonePros bru og tailpiece)
      DSC_6292
      Gibson Customshop1960 Les Paul Special VOS 2006 mod. (RS-kit, TonePros locking studs, Grover tuners)

Gibson USA Explorer  2005 mod, (Gibson Classic ‘57 humbuckers, CTS 500k pots og Emerson cap)

Fender Telecaster am. std 1995 mod. (CS Twisted Tele i neck og CS Broadcaster i bridge. 4-veis switch og fasevender)

Fender Stratocaster Jimmie Vaughan 2005 mod. (RS-kit og ny 'aget' plast + mint brett)

Fender Telecaster Baja (Pågående Micawber-mod. RS Kit, Fender CS Nocaster i bru, GFS Humbucker i hals. Brass sadler.)

Greco 'Grecobird' Firebird-kopi - ca. mid. '80.  Faber aluminium tailpiece og bru med brass sadler.

Gibson ES-335 2013 mod. RS-kit, ettermontert Bigsby, og planlegger ABR-1 bridge conversion.

Epiphone Ltd. Ed. Korina Flying-V 2016 mod. CTS pots og Tonerider pickups.

Epiphone Ltd. Ed. Korina Explorer 2016 mod. CTS Pots og Tonerider pickups.

Larrivee D-03 Mahogny

Yamaha 12'er

Ibanez Performance - noen og '80

Amper:
      Ceria Tone JTM 45. Eidebygd kab m/ Greenbacks:

1983 Marshall JCM 800 2205 m/ 1987 Marshall Silver Jubilee kab - Celestion V30

KMD GV100 head (uten bilde)
      Effektbrett: TC Electronics Polytune tuner, Boss Wah, Der Screamer TS-9/808 klone satt sammen og moddet av kristoffereide her på forumet, Tonebone Trimode, T-Rex Comp Nova, Fulltone Fatboost-3, Boss Re-20 Space Echo og mottaker for Line 6 Relay G-30. Montert på T-Rex ToneTrunk brett.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.