Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD! Gibson Les Paul '59 reissue.


Slashaxl

Anbefalte innlegg

Ikke så ofte jeg orker å lage en NGD tråd lenger, men denne synes jeg fortjener det :)

Gibson Les Paul R9 fra 2000. En litt sånn "hellig gral" gitar i min bok. Har hatt lyst på en veldig lenge, men det er ikke en gitar i et prissegment jeg opererer i så altfor ofte. Originalen er jo selvsagt utelukka, om jeg ikke skulle få både en og to telefoner fra Norsk Tipping! 

Rimelig tjukk hals på denne, men en fin C-profil, uten så mye skuldre, så jeg synes den er komfortabel.
Per nå står det en Seymour Duncan Seth Lover i neck, og en Seymour Duncan JB i bridge. Kommer nok til å bytte ut JB'en i denne med muligens en Seth Lover der også, men ikke helt bestemt meg for hva jeg skal velge av pickups enda. Elektronikken tror jeg kanskje også er bytta, men ikke helt sikkert på hvordan de kom originalt. Mener å ha sett at de kom med orange drops, og det er det ikke her. Kommer et "gutshot" lenger ned, så om noen har noen synspunkt på hva som er gjort, del gjerne :) 
Vekta tikker inn på fine 3,7kg. Føles ut som halsen er halvparten i seg selv. Mye akustisk lyd. Nitro'n har gulna mye, så binding, med unntak av et felt på oversiden av halsen er ganske så gul, samme med Gibson logoen på hodet. 

Jeg er langt ifra en god fotograf, men hva er vel en NGD tråd uten bilder? Her kommer en liten haug ?

IMG_1625_zps7xzhs1dm.jpg

IMG_1622_zpseqmobnxb.jpg

IMG_1620_zpsxic9ugek.jpg

IMG_1618_zpslzcvrcus.jpg

IMG_1627_zpsibzvndij.jpg

IMG_1632_zpssmayfvw9.jpg

IMG_1633_zpsp16vltfd.jpg

IMG_1635_zpsow1nlnni.jpg

IMG_1636_zpsfb1vcorj.jpg

IMG_1638_zpsoslzgcyv.jpg

IMG_1642_zps3rrsrbdq.jpg

IMG_1490_zpsi2qebkth.jpg

IMG_1491_zpsrqijpbak.jpg

Aner ikke hva det "Mike" merket er, men det er uansett der :P

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Slashaxl skrev:

Ang. Mike merker, så er det vel litt far fetched at Mike McGuire har noe med det å gjøre, men morsom tanke :)

"I had a rectangle piece of masking tape in the neck pickup cavity of my Y2K R9 with the name MIKE printed on it in ink. After some coresponance with Gibson I was informed that it is a habit of Mike MaGuire, who is a builder at Gibson, to put them in guitars he builds."

http://www.lespaulforum.com/forum/showthread.php?14834-diamond&styleid=1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, blaamann skrev:

"I had a rectangle piece of masking tape in the neck pickup cavity of my Y2K R9 with the name MIKE printed on it in ink. After some coresponance with Gibson I was informed that it is a habit of Mike MaGuire, who is a builder at Gibson, to put them in guitars he builds."

http://www.lespaulforum.com/forum/showthread.php?14834-diamond&styleid=1

Se der :) prøvde å google litt om det selv, men fant ikke noe. Dårlig googler tydeligvis :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.