Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Jeg venter på en Skervesen SkerveTEN 10-strenger!


AlphaBeta

Anbefalte innlegg

For ni månder siden tok jeg steget og bestilte min første customgitar!

Da jeg titter rundt snublet jeg over en relativt ny modell fra en av mine all-time favoritt luthiers.

Behold, the SkerveTEN:

Skervesen-SkerveTEN-03.thumb.jpg.b8592d324c63b13ef7fc189ad38ca8eb.jpgskerveten_green2.thumb.png.58da1edd61dd283ca87e85e0e972ff37.png

 

Den blir bygget med swamp ash kropp, med et (minimum) AAAA flame maple top. High gloss finish. Videre er det multiscale fra 27.5" til 30". Halsen er laminert wenge-maple-ebony-rosewood-ebony-maple-wenge. Fretboard er maple, mahogany og rosewood. 27 Jascar Stainless frets, passiv 'acoustic simulator {world domination mod}' og coil split.

Min blir tunet til A D G B E A D G B E.

27.5 Hz anyone!?

Til slutt laget jeg en mock i Paint.NET (ja, her er det quilt men det blir flame)

ALEX-ILLUSTRATION-Frezy-gora-SkerveTen-MERA.png.d165e661285acc6b7e04d2b91152b50b.png

 

Hals:

neck.thumb.jpg.4894ccd05577e22c6a748801d8f4baab.jpg

Fretboard:

unspecified.thumb.png.0bde1c879e3e4c30756a9e504eea0ba9.png

^ ja, de lager to!

 

Jeg har spesifisert et eget inlay i tillegg til at jeg ville ha det fibonacci-inspirerte du ser på bildet over. Her er CAD filen de fikk av meg:

alex-skerveten.png.54b576aced68aea4a1fb71219fb88a5a.png

 

Flere bilder er vedlagt! Oppdaterer tråden når ting skjer.

neckclose.jpg

skervesen.png

trussrod.jpg

trussrods.jpg

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, juzzizhow skrev:

Oi ! :-D
Tøff sak det der ! :-)

Det går fra skikkelig grov bassstreng til supertynn diskant kan jeg tenke meg ? 

Tenkt å spille m tapping (type Chapman Stick) eller chugge chugge med plekter ? 

Gleder meg, mildt sagt!

Jeg spiller hovedsakelig med plekter, men jeg har allerede startet å øve på tohånds tapping. Min første cover skal, som en challenge til meg selv, ikke være metal. Men Chet Baker, hvor jeg spiller basslinjen, piano chords og synger selv :) Øver som sagt på åtteren jeg har nå... Ikke lett, men utfordring er hovedgrunnen til at jeg trøkket til med ti strenger uansett! :D

Ja, går fra A0 (ofte nederste tangent på et piano) til normal høy E streng.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan vel strengt tatt kun beskrives som megalomani. Gitarnorges garantert eneste medlem med en ti-strengs fan fret 30" skala fibbonachi-pyntede gitar.

Eller er det på ti strenger man kan begynne å kalle det for harpe? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kall det hva du vil ;)

Jeg har spilt extended range lenge og for meg er det en teknisk utfordring og en kreativ utfoldelse å spille på et instrument som krever litt og ikke alltid gir. Vil jeg kose meg med et hjelpsomt instrument plukker jeg opp Telecasteren :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.