Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pris Les Paul Studio?


Affen

Anbefalte innlegg

Siden diskusjonen allerede er i det sporet: Som flere vet, kjøpte jeg en 2016 Epi Korina V made in China, der jeg måtte trå til med båndjevning og setup før den ble brukbar. Bør nok ta en runde til for å få den helt perfekt, men det er så. Likevel er jeg interessert i Exploreren i samme serie, men for å unngå å måtte gjøre alt det arbeidet selv, sendte jeg en mail til 4Sound i Trondheim da jeg så at de har en inne, og satte da som krav at gitaren skal være godt oppsatt før jeg kjøper. De opplevde det samme med den de har inne. Trenger båndjevning og setup for å bli kurant. (Rart de ikke har funnet ut det før min forespørsel). Hvor mye koster en PLEK-maskin? ? Disse gitarene er ikke dyre, men koster tross alt rett under 5k, og da bør man kanskje forvente at gitaren er greit spillbar?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audun er spot on her !

Tror egentlig det er kalkulert fra Gibson at Epi ikke skal ha så bra kvalitet for å ikke bli "for bra" i forhold til Gibson USA . Bånd er visstnok bare presset inn av en maskin , så rett ut . Ingen planing eller sjekk av bånd i det hele tatt .Dette arbeidet er for stor kostnad . Treverk kan være dårlig tørket som gjør at halser/bånd beveger på seg etter hvert .

Studio pleier ikke veie så mye . Enig de gamle med Ebony og evnentuell gull hardware er bra saker . Finner du en med en fin Maple topp enda bedre , men de dukker sjelden opp . Og vær obs på at bånd kan være slitt på så gamle gitarer .

Tsjekkia Epi er vanligvis tunge da de har null weight relief og tykke Maple topper . De jeg har hatt har alle vært over 4.5kg . Den siste er 4.9kg , og det er tungt for mange .

Prismessig på 7k er du ikke langt unna Trad/Standard/Classic/Faded LP , som av og til dukker opp til 8k .men du må være lynrask til så lav pris .

Endret av Sugardaddy65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.