Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny "billig" multi-fx


Anbefalte innlegg

Har nok ikke et sterkt nok ønske om å bytte ut noe som funker til at jeg klarer å anse det som et behov, dessverre.

Uansett, dere som har erfaring med HD500/500X. Når man er i patch-mode (altså at man bytter patcher med FS5-8, og ikke stompboxer), er det da mulighet til å få FS1-4 til å gjøre flere operasjoner på én gang?
Eksempelvis: På en patch på GT-10'n har jeg et trykk for å gå fra rytme til solo-lyd. Dette ene trykket skal da bytte amp, aktivere compressor, delay, FX1 og FX2, samt deaktivere EQ. Er det mulig å få én switch på HD500 til å gjøre alle disse operasjonene samtidig? Vanskelig å lese all funksjonalitet ut fra manualen uten å ha den foran seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker HD500X-en min i patchmode, som du sier, der jeg har stompboxer på FS1-4. Jeg kan fint tildele flere funksjoner til samme switch ja,såvidt jeg husker. Kan dobbeltsjekke, men kommer ikke hjem før i morgen. :)  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen hast, men om du hadde giddet å sjekke og gi en tilbakemelding så hadde det vært helt konge! :)

Siden det kommer lyd fra den, og den ikke er planlagt å bruke i veldig nær fremtid, så har jeg ikke veldig hastverk med å bytte den ut, og dette er er mer for research å regne så jeg kan hoppe på om det dukker opp en bra deal :) Kan jo hende at HeadRush som kommer nå kan få noen HD500/GT-100-eiere til å bytte ut brettene sine i noe bedre, når man ikke må opp i 15k for Helix/Axe/Kemper for noe som har funksjonaliteten og låter bedre :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Duckling skrev:

Har nok ikke et sterkt nok ønske om å bytte ut noe som funker til at jeg klarer å anse det som et behov, dessverre.

Uansett, dere som har erfaring med HD500/500X. Når man er i patch-mode (altså at man bytter patcher med FS5-8, og ikke stompboxer), er det da mulighet til å få FS1-4 til å gjøre flere operasjoner på én gang?
Eksempelvis: På en patch på GT-10'n har jeg et trykk for å gå fra rytme til solo-lyd. Dette ene trykket skal da bytte amp, aktivere compressor, delay, FX1 og FX2, samt deaktivere EQ. Er det mulig å få én switch på HD500 til å gjøre alle disse operasjonene samtidig? Vanskelig å lese all funksjonalitet ut fra manualen uten å ha den foran seg :)

Det skal, så vidt jeg kan huske fra mine tre måneder med pedalen, være fullt mulig ja. :) Se om du finner noen YT-video om HD500 editoren til PC/Mac. Har den enda, men får ikke gjort noe siden det ikke er koblet til noenting. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 6.4.2017 at 15.55, Duckling skrev:

Ingen hast, men om du hadde giddet å sjekke og gi en tilbakemelding så hadde det vært helt konge! :)

Siden det kommer lyd fra den, og den ikke er planlagt å bruke i veldig nær fremtid, så har jeg ikke veldig hastverk med å bytte den ut, og dette er er mer for research å regne så jeg kan hoppe på om det dukker opp en bra deal :) Kan jo hende at HeadRush som kommer nå kan få noen HD500/GT-100-eiere til å bytte ut brettene sine i noe bedre, når man ikke må opp i 15k for Helix/Axe/Kemper for noe som har funksjonaliteten og låter bedre :)

 

Den 6.4.2017 at 18.09, lokmund skrev:

Det skal, så vidt jeg kan huske fra mine tre måneder med pedalen, være fullt mulig ja. :) Se om du finner noen YT-video om HD500 editoren til PC/Mac. Har den enda, men får ikke gjort noe siden det ikke er koblet til noenting. :P


Kan bekrefte at dette går an. Man kan til og med slå av en effekt og slå på en annen når man trykker, sånn at den ene er på når den andre er av, osv.. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Du kan skifte sliktmed en bryter på HD500. Det gikk vel også på X3. Når det gjelder at den skifter Amp så tror jeg det kun er mulig dersom du har satt opp Dual Amp i patch. Litt lenge siden jeg har skrudd på HD500 jeg har nå. Men det går fint å ha en patch som aktivere f.eks en drive, deley, en mid boost eq. Det som er begrensning er totalt antall effekter i programmet i forhold til plass og DSP kapasitet. Jeg hadde bl.a noen lyder med en svak delay. Når jeg trykk inn en knapp så ble den delay skrudd av og en annen kom på med mer mix, i tillegg kom det på boost.

Har ikke noen erfaring med GT10, bare HD500. Jeg har brukt den hjemme og rett i PA. Det jeg synes er en svakhet med den er at den har en litt merkelig bass i seg, nesten litt hifi preg. Den kan dominere lit mye i lydbilde. Drar man ned bassen så mister lyden også mye av trykket. Men det er gjelder ikke alle amp sims, er mest merkbart på noen higain.
Har i tillegg til den spilt på Kemper og test Helix. Begge disse låter klart bedre men har en helt annen pris også.
Vurderer å selge min HD500 å skaffe meg en Helix LT. Koster en del kroner den og men. Helix har snapshots i tillegg til patches så den kan skifte alt du trenger på et klikk.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej, jag antar att den inte är aktuell för dig, men Atomic Amplifirebox kan ju vara värd att nämna i alla fall. Det blir ju i så fall inte en "all in one box"-lösning för dig (och därmed inte så aktuell), men kanske lösningen för förstärkaredelen och så ha nåt annat till effekter? Jag vet inte, bara en tanke. Mycket av ljudet ligger i högtalarsimuleringen så om jag hade varit dig så hade jag först och främst sett efter något där man kan ladda extrena IR:s :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.