Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny "billig" multi-fx


Anbefalte innlegg

25 minutter siden, lokmund skrev:

Dette låt jo ganske dårlig. Eller var det kanskje poenget?

Det var mest en kommentar til @debris forslag om å heller plugge rett i miksebordet. 

Hvis miksebordet er bra nok låter det helt greit, jmfr f.eks flere av David Gilmours kjente soloer (Gold Top rett i Neve mikser).

Det er jo ellers nok av DI-løsninger på markedet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Debris skrev:

Fatter ikke at folk takler disse HD greiene til Line 6!

Spar litt lenger og kjøp en brukt Amplifire, de dukker opp på FINN hele tiden.

Har flere HD beans og pedalbrett på skolen jeg jobber, sist gang plugget jeg rett i mikseren i steden...

Effektene er heller ikke noe særlig synes jeg.

 

Snakker du da om HD spesielt, eller billige multieffekter generelt? Har du erfaring med andre, eldre enheter i denne prisklassen, feks GT10, Vox Tonelab eller liknende? Og hva synes du evt om de?

Personlig har jeg vært meget happy med både Tonelab og GT10 rett i bordet. Selvsagt gir det ikke samme følelse som å spille med amp, og garantert også i mye mindre grad enn dyrere units, men jeg er ikke så kravstor, og ser ikke helt hva Line6 skal ha gjort så galt at ikke jeg kan bli happy med den når jeg har vært happy med annet av (forhåpentligvis) dårligere kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Duckling skrev:

Hei hei... Ikke kom her og ta fra meg unnskyldningen for å kjøpe noe nytt :P

Men, jo, det kan hende. Har kompressorbasert airduster på jobb, skal blåse litt før jeg drar hjem og se om det hjelper, selv om kjøpelysten stiller seg veldig tvilende til at det er det som er problemet :)

At noe funker fjerner ALDRI behovet for å kjøpe noe nytt!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Duckling skrev:

Snakker du da om HD spesielt, eller billige multieffekter generelt? Har du erfaring med andre, eldre enheter i denne prisklassen, feks GT10, Vox Tonelab eller liknende? Og hva synes du evt om de?

Personlig har jeg vært meget happy med både Tonelab og GT10 rett i bordet. Selvsagt gir det ikke samme følelse som å spille med amp, og garantert også i mye mindre grad enn dyrere units, men jeg er ikke så kravstor, og ser ikke helt hva Line6 skal ha gjort så galt at ikke jeg kan bli happy med den når jeg har vært happy med annet av (forhåpentligvis) dårligere kvalitet.

Har nok eid/prøvd nesten det som er av slike ting..

Tonelab likte jeg best av de du nevner (Hadde en som backup uten å få bruk for den), BOSS sin GT10 hadde jeg i en uke -Synes aldri de har fått til forsterkersimulering (Men hører at Katana er et skritt opp)

HD synes jeg er kjipt og jeg vet mange lydmenn deler oppfattningen.

Så lenge man får amplifire såpass billig burde det ikke være noenting å tenke på!

Skjønner at ikke alle vil punge ut for en Kemper eller Axe, men det gjør alt enklere.

Er på soundcheck nå og vi brukte ca15sek på gitarlyden. Lydmann sa fet lyd, også var vi ferdig!

På en HD500 hadde det fort vært litt EQ'ing for der er det noen rare frekvenser...

Alt dette er IMO selvsagt, results may vary?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Debris skrev:

Har nok eid/prøvd nesten det som er av slike ting..

Tonelab likte jeg best av de du nevner (Hadde en som backup uten å få bruk for den), BOSS sin GT10 hadde jeg i en uke -Synes aldri de har fått til forsterkersimulering (Men hører at Katana er et skritt opp)

HD synes jeg er kjipt og jeg vet mange lydmenn deler oppfattningen.

Så lenge man får amplifire såpass billig burde det ikke være noenting å tenke på!

Skjønner at ikke alle vil punge ut for en Kemper eller Axe, men det gjør alt enklere.

Er på soundcheck nå og vi brukte ca15sek på gitarlyden. Lydmann sa fet lyd, også var vi ferdig!

På en HD500 hadde det fort vært litt EQ'ing for der er det noen rare frekvenser...

Alt dette er IMO selvsagt, results may vary1f600.png

Har en HD500X selv, og er veldig godt fornøyd med alt annet enn ampsim'ene, som jeg aldri har blitt helt fortrolig med..
Bruker den pr. idag sammen med en EVH-amp, kun med effekter/volumpedal/tuner osv., og da naturligvis med ampsim avslått. Da funker den knall :) Fikk den til å gjøre kanalswitching på EVH'n også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Debris Joda, det beste hadde jo vært å bare dra på med en unit i prisklasse >10k, men føler ikke helt at jeg kan forsvare det når den brukes noen få ganger i året.

Er ikke et sekund i tvil om at Amplifire er den uniten i nærheten av ønsket budsjett som låter best, men etter å ha kikket litt på den, og manualer, så føler jeg at den blir litt for begrenset i bruk når man skal frem og tilbake mellom 30 ulike lyder på en kveld, og med tanke på at jeg har vært happy nok med lyden i GT10 så blir det å ofre litt på lydkvaliteten for å få flere knotter og enklere betjening live. Amplifire gjør meg uansett avhengig av eksternt utstyr da den mangler expression-pedal, og det trekker også ned.

Takker likevel for input!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boss GT-100 og en liten ekstra Boss FS-5L pedal burde kunne finnes rimelig på Finn... Bruker det selv av og til, og er godt fornøyd. Kan jo ikke sammenlignes med en heftig amp, men likevel helt ok!

Endret av askret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest litt bruksanvisning på GT-100 så ser det ut til at phrase loop-switchen kan assignes til å gjøre andre ting om man deaktiverer looperen på patchen, og isåfall er den veldig med i racet igjen. Når jeg skal synge og tråkke samtidig så er jeg avhengig av å ha alt på et brett, ellers blir det krøll, så ønsker helst å unngå ekstra pedaler. 

@nikotro. Klar over det, men da er det ekstra ting å ha med, samt at tre brytere som nevnt er for begrenset uansett 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.