Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny "billig" multi-fx


Anbefalte innlegg

Nuno Bettencourt bruker fortsatt en Gt-8, pluss en håndfull løse Boss-bokser, på turne med Rhianna.

http://www.musicradar.com/news/guitars/rig-tour-extremes-nuno-bettencourt-609306

 

“The pedalboard that I’m using... well, I’m not much on effects anyway, and with Extreme it’s always about the real minimalistic approach.

"Even though it’s a multi-effects unit, I use four patches for 90 percent of the songs. There’s just a plain one, then a little bit of chorus on another one for all the chorus hooks that I play on.

"The third patch is like a solo boost - more for the volume and adding delay for the solo. The fourth is always a flanger. I just use that to go to for ‘vibe’ when I feel like that. That’s all that I really have on there. other than a few delay changes, that’s basically it.”

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@skela: GT-100 er jo det åpenbare valget, strengt tatt, men det er fraværet av control switch #2 som holder meg litt igjen, samt at det er gøy å prøve nytt utstyr. Selv om jeg var mer enn happy nok med GT-10'n så er det jo ikke dermed sagt at jeg ikke kan bli enda mer happy med HD500, samt at den har plenty med knotter og kanskje kan gjøre bruken av brettet enda mer behagelig, så jeg kan kutte ned ytterligere på antall patcher. NB bruker jo også forsterkere, så når ampsim er det mest essensielle for min del så føler jeg det blir en litt skjev sammenlikning.

@Kossoff: Zoom G5n ble nevnt over her, og den skal også definitivt sjekkes ut nærmere!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Duckling skrev:

Dro frem min trofaste BOSS GT-10 i helga for å steppe inn på gitar for det lokale Ten Sing-koret......

 

3 timer siden, Duckling skrev:

Publikummet på puben hører ikke forskjell på gitarlyd... 

Coolt med et ten-sing kor som spiller på puben da! ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, skela skrev:

@Duckling anbefaler deg å lese noen brukerrapporter av de nevnte brett. En annen mulighet du bør vurdere er Boss ME-80. 

Der er like mange negative ting å si om Boss sine multieffekter som der er om alle andre i dette prissjiktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei... Ikke kom her og ta fra meg unnskyldningen for å kjøpe noe nytt :P

Men, jo, det kan hende. Har kompressorbasert airduster på jobb, skal blåse litt før jeg drar hjem og se om det hjelper, selv om kjøpelysten stiller seg veldig tvilende til at det er det som er problemet :)

Endret av Duckling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Duckling skrev:

Pr nå bruker jeg totalt 16 forskjellige patcher, delt inn i 4 banker. Hvordan 3 forbrytere skal kunne ta seg av skifte av banker, patcher og endringer internt i patchen uten å måtte forandre på ting underveis klarer jeg ikke helt å se. Mangel på expression-pedal trekker også ned, da jeg helst ikke vil ha med ekstern wah for et par låter. 
:P

Du har selvfølgelig helt rett?

Jeg fikk ikke med meg at du bruker 16 patcher. Da må du i tilfelle ha en egen midicontroller, og da begynner det å dra seg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, lokmund skrev:

Der er like mange negative ting å si om Boss sine multieffekter som der er om alle andre i dette prissjiktet.

Ja selvfølgelig. Men Duckling er i det minste vant med Boss sitt menysystem. 

Effektene i  HD500 er gode, de er vel nær identiske med hva du finner i M5/9/13. 

Det er vel heller på ampsimuleringssiden problemene ligger for de fleste av disse brettene.. 

Er man glad i knotter for justeringer av parametere er ME-80 det beste valg, den har noe begrenset med forsterkervalg men det er mer enn nok for de beskrevne selv. 

Jeg sorterer vel under de som også har spilt både i pub og kirke uten å reagere nevneverdig over forskjellene. Tidligere var hovedforskjellen at kirkene (inkludert menighetshusene og krematoriet der man også har opptrådt) var røykfrie.. røykeloven endret jo på dette skillet. På pubene var det mer synlig sjekking, men stilleste vann har gjerne dypeste grunn så man skal ikke bedømme faktiske aktiviteter etter tilsynelatende væremåte heller :-) Siden jeg allikevel var blant de 1% mest edrue og 1% minst troende på de nevnte arenaer skilte jeg meg vel omtrent like mye ut begge steder.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en POD HD300 for øyeblikket. Den har for mange muligheter til at jeg orker å skru på den, men den låter hvertfall bra til det aller meste. 

Her kan du lese forskjellen mellom 300 og 500:
https://www.andertons.co.uk/p/990601510/multi-fx-units/line-6-pod-hd300-multi-effects-pedal

Det virker riktignok som du får mye mer amp-sims ved å kjøpe X-serien, kanskje likegreit å vurdere det istedenfor :) Ligger en på finn til 3k.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fatter ikke at folk takler disse HD greiene til Line 6!

Spar litt lenger og kjøp en brukt Amplifire, de dukker opp på FINN hele tiden.

Har flere HD beans og pedalbrett på skolen jeg jobber, sist gang plugget jeg rett i mikseren i steden...

Effektene er heller ikke noe særlig synes jeg.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.