Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Problemer med SM7b mic


Sorg

Anbefalte innlegg

Kjøpte en SM7b mic noen år tilbake. Den ble kjøpt på ebay fra USA. Har ikke brukt den før nå og når jeg åpnet pakka merket jeg at det var en løs del. Det er en liten del som jeg tror har vært limt fast, som har falt av. Se vedlagt bilde. Det er den lille sorte delen nede til venstre som er løs.

Forsøkte å sette den på plass og gjøre et opptak, men micen låt veldig rart og veldig diskant. Er det kun pga den løse delen eller kan det være andre problemer? Endret på de innstillingene som gjør at EQ-kurven blir flat, men den låt fortsatt veldig diskant og rart..

SM7b.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan du. Er du redd for løsemiddelskade på delene, kjøper du en billig hårspray. Spray rikelig  med hårspray på plastdelen, sett den på plass, og vent til det tørker. Det fungerer utmerket, men sitter nok ikke like godt som for eksempel kontaktlim. Har aldri prøvd selv på mikrofoner, men jeg antar at det sitter mer enn godt nok.

Dette er et gammelt "MC-triks" for gummihåndtak på MC- styrer, for eksempel. Holder det til roadracing, så holder det trolig på en Shuremikrofon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.