Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger jeg ny gitar?


WizendraW

Anbefalte innlegg

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sa jeg at  den ikke gjorde det ?

Jeg sa bare at en tele er vel ikke det han trenger om han finner ut at han skal spille Iron Maiden, Metallica, eller helt frem til Gorgoroth. En strat er en mere allround-gitar. :wink:

Enig i at strat'en kanskje er en litt mer allround gitar, men skal han spille de banda du nevner så bør han vel egentlig ikke kjøpe verken tele eller strat.

En ting jeg må påpeke er at en strat fungerer helt fint til hard-rock og metal. Iron Maiden bruker strat hele tiden og Kirk i Metallica bruker visstnok ikke Strat live lenger, men har gjort det. Han bruker de en del i studio da. Også har vi jo Malmsteen som bare spiller på Strat(eller en Flying V til tid og annen)

Ja, men alle de du lista opp der bruker jo high-output mikker.

Såkalte singlecoil humbuckere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit.. Am-Strater suger... Vi burde konvertere til Japsegitarer paa flekken...

Seff er Am-strat'ene gode, men jeg vil ikke si de er bedre enn Japanerene hvis Japaner-strat'ene har fått et pickup bytte.(prisen tatt i betraktning)

På meg virker det som du synes Am-strat'ene må være bedre pga at de er dyrere.

Jeg tenker også ofte at pris må ha en sammenhegn med kvalitet, men det finnes jo unntak.

Yngwie f.eks bruker vel Japse-stratter og Dave Murray har blitt sett med Squier Japse-strat'er for å nevne noen.

Nå kan vi vel heller bruke energien på å hjelpe gutten som startet tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg en gitar du liker å spille på, og som det kommer bra lyd fra. Hvis du i det hele tatt trenger ny gitar. Prøv deg fram! Drit i hvor den er produsert, liker du gitaren er det en bra gitar for deg. Lydmessig er det kanskje viktigere å legge penger på en god amp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg en gitar du liker å spille på, og som det kommer bra lyd fra. Hvis du i det hele tatt trenger ny gitar. Prøv deg fram! Drit i hvor den er produsert, liker du gitaren er det en bra gitar for deg. Lydmessig er det kanskje viktigere å legge penger på en god amp.

Sant nok, men jeg har allerede en amp jeg er veldig fornøyd med (Fender FM212R).

Fikk forresten lønn i dag, har nå 8000 å kjøpe gitar for :lol:

Har litt dårlig samvittighet ovenfor meg selv i forhold til at jeg heller burde øve enn å kjøpe gitarer, men jeg klarer simpelthen ikke la være å bruke penger når jeg har dem. GAS ftw...

Var og kikka litt på gitarer i stad, fant en telecaster med humbucker til 6000kr (jeg foretrekker å kjøpe ting nytt fremfor brukt, skyt meg). Etterpå prøvde jeg dog en les paul til 5000 som var utrolig genial, så jeg

heller egentlig i retning av en LP.

Lagde en tråd her hvor jeg klager over høy bridge og strengehøyde på gitarer med tune-o-matic, men jeg prøvde som sagt en del nå, og fant at det egentlig går bedre enn jeg trodde å spille på dem.

Ang. spillestil så vet jeg vel forsåvidt at jeg ikke akkurat kommer til å spille jazz, heller mer i retning av metal. Og da er jo LPen ganske riktig, eller? Slash spiller i hvert fall på LP, for å leke fanboy.

Så jeg har egentlig bestemt meg, det blir gitar i morra. Så får jeg heller plage meg selv med dårlig samvittighet :twisted:

Takk for tips og hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit.. Am-Strater suger... Vi burde konvertere til Japsegitarer paa flekken...  

Chill

Dont make it hard little man!

:twisted:

Men min har jo Spesial Texas pickuper(sa noen SRV?:mrgreen: ) så ekke mye som skiller den fra en amerikaner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. spillestil så vet jeg vel forsåvidt at jeg ikke akkurat kommer til å spille jazz, heller mer i retning av metal. Og da er jo LPen ganske riktig, eller? Slash spiller i hvert fall på LP, for å leke fanboy.

Selv om du har bestemt deg, gjør jeg et lite forsøk på å omvende deg i site øyeblikk. Du sier at du kommer til å spille metal, og derfor vil ha en Les Paul, siden Slash bruker det. Slash spiller da absolutt ikke metal! Og Les Paul er absolutt ingen typisk metal-gitar! Dessuten er etter min mening Les Paul'er ikke noe behagelige å spille på, og hvis det i tillegg er en Epiphone eller lignende er nok heller ikke kvaliteten noe å rope hurra for.

Vil du ha et tips av meg? Gå for en brukt Ibanez. Jeg vet at du helst ikke vil kjøpe brukt, men tro meg; du kan gjøre et skikkelig røverkjøp! Dobbelt så god gitar til samme prisen, eller like god gitar til halve prisen. Og Ibanez er veldig mye mer metal enn alle slags Les Paul'er. Og dessuten utrolig mye bedre å spille på. Tro meg. En RG-modell skulle passe fint til både spillestilen din, og lommeboka di.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. spillestil så vet jeg vel forsåvidt at jeg ikke akkurat kommer til å spille jazz, heller mer i retning av metal. Og da er jo LPen ganske riktig, eller? Slash spiller i hvert fall på LP, for å leke fanboy.

Selv om du har bestemt deg, gjør jeg et lite forsøk på å omvende deg i site øyeblikk. Du sier at du kommer til å spille metal, og derfor vil ha en Les Paul, siden Slash bruker det. Slash spiller da absolutt ikke metal! Og Les Paul er absolutt ingen typisk metal-gitar! Dessuten er etter min mening Les Paul'er ikke noe behagelige å spille på, og hvis det i tillegg er en Epiphone eller lignende er nok heller ikke kvaliteten noe å rope hurra for.

Vil du ha et tips av meg? Gå for en brukt Ibanez. Jeg vet at du helst ikke vil kjøpe brukt, men tro meg; du kan gjøre et skikkelig røverkjøp! Dobbelt så god gitar til samme prisen, eller like god gitar til halve prisen. Og Ibanez er veldig mye mer metal enn alle slags Les Paul'er. Og dessuten utrolig mye bedre å spille på. Tro meg. En RG-modell skulle passe fint til både spillestilen din, og lommeboka di.

Takk for omtanken, men jeg vet ikke helt.

Hvis slash ikke spiller metal, så er det nok feil musikk jeg kaller metal. det mest heavy jeg hører på er metallica :P .

Elsker guns, så da snakker vi vel god gammaldags rock som spillestil eller noe i den duren. Er trøtt, ga ikke mye mening det her.

Anyways, en kamerat av meg har en ibanez, som jeg har prøvd. Nå skal jeg ikke late som jeg husker noe særlig av hvordan den var å spille på, men det var i hvert fall ikke noe spektakulært ved det for min del. Beklager :P .

Prøvde som sagt LPen i dag, og den skal testes mer i morra så klart. Inntrykket var uansett at det var en utrolig deilig gitar :D.

Og ang. Epiphone: Det er sikkert delte meninger om det, og forskjellige erfaringer, men de jeg kjenner som har epiphone er i hvert fall veldig fornøyde med det. Forholdsvis gode gitarer til prisen, ville jeg si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis slash ikke spiller metal, så er det nok feil musikk jeg kaller metal. det mest heavy jeg hører på er metallica :P

Metallica spiller metal, Slash spiller ikke metal.

Anyways, en kamerat av meg har en ibanez, som jeg har prøvd. Nå skal jeg ikke late som jeg husker noe særlig av hvordan den var å spille på, men det var i hvert fall ikke noe spektakulært ved det for min del. Beklager :P

Da var ikke det en god Ibanez :wink:

Og ang. Epiphone: Det er sikkert delte meninger om det, og forskjellige erfaringer, men de jeg kjenner som har epiphone er i hvert fall veldig fornøyde med det. Forholdsvis gode gitarer til prisen, ville jeg si.

Jeg har en kamerat som har hatt Epiphone, og jeg har selv hatt det også. Vi begge syntes at gitarene var veldig gode i et par måneder, før vi innså hvor ubehagelige de var å spille på i forhold til andre gitarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis slash ikke spiller metal, så er det nok feil musikk jeg kaller metal. det mest heavy jeg hører på er metallica :P

Metallica spiller metal

Nåja, det spørs vel i disse dager.

Angående metal er jeg enig med Stein Erik i at Ibanez er bedre til metal enn LP, selv om jeg ser mange folk på Metall Svisj som har LP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.