Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger jeg ny gitar?


WizendraW

Anbefalte innlegg

Hvis du har 6500 spenn til rådighet kan du nok dessverre se langt etter en USA tele uansett om den er brukt eller ny! Oghvertfall ikke noe i nærheten av vintage greier som jeg så noen foreslo.

Enten må du nøye deg med en highway 1 telecaster eller en mexicaner, og da må du faktisk også spare litt til. Men for all del, selvfølgelig trenger du en ny gitar!!! Man trenger alltid en ny gitar!!!!

Du kan godt få en brukt amerikaner til 6500.

Ok, jeg tok kanskje litt i med en vintage series, men en standard skal da kunne kjøpes for 6500.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

kjøper "Made in USA". Er ikke en skikkelig strat' date=' om den er laga i japan ( :P )

Litt kort fortalt hva jeg mener..[/quote']

Berre bull!

Japanere er råbra! Ikke hør på ham! Kjøp japsestrat nå! :)

En japsestrat er IKKE råbra, men helt grei til nybegynnere!

Ja... For nybegynnere skal jo kjøpe gitarer for 10k :?

Jeg håper ikke du tror jeg snakker om squier her?

Japse squiere er faktisk veldig gode.

Bare tull at det ikke er skikkelig strat om den ikke er laget i USA.

Å herre.. Drar dere det så langt.. USA-strat er min mening. Japse-strat er deres. De er sikkert gode å spille på, ser noenlunde like ut, og har litt lavere priser. Men for meg vil de aldri det samme som en USA-strat. Tenk historie her, gutta :P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å bringe dette litt tilbake ontopic:

Nei - etter min mening trenger du ikke ny gitar. Om du bare har spilt i et halvt år bør du heller ta deg litt mer tid til å prøve ut forskjellige stilarter og gitarer, slik at du slipper å kjøpe noe du går lei av etter to uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... For nybegynnere skal jo kjøpe gitarer for 10k :?

Jeg håper ikke du tror jeg snakker om squier her?

Koster alle japser 10 sleipe ?!?!? :roll:

Nei, ikke alle. Veit ikke så mye om Japaner strater sin nypris, ettersom jeg ikke har sett noen nye i Norge ennå. Men uansett hva så er ikke Fender Japaner Strat en "Nybegynnergitar".

Men synes bare at utsagnet hans var ugjennomtenkt...

En fender Japaner strat er ikke bare en nybegynnergitar, det må jo du også innrømme mikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er poenget å kjøpe en japse Fender til 10k når man får USA til 10k?!

Gitt naturlige variasjoner i treverk, håndverk og elektronikk kan en japansk Strat være adskillig bedre enn en amerikansk Strat til samme pris. Hvis så er tilfelle, kjøp den beste, åpenbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er poenget å kjøpe en japse Fender til 10k når man får USA til 10k?! Usa fender er jo 17270985478952897897539875879532 ganger bedre enn Japanske fender.... herregud

Herregud...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er poenget å kjøpe en japse Fender til 10k når man får USA til 10k?! Usa fender er jo 17270985478952897897539875879532 ganger bedre enn Japanske fender.... herregud

Med dagens kvalitetskontroll hos fender kan fort ein japse vera betre enn ein amerikanar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japser eeeer mye billigere enn Amerikanere EOD!

Så hvis du vil ha en billigere gitar uten så mye forskjell, kjøp en fender japaner!

Ikke ta meg feil! Amerikanere er jo dritbra de også, men når folk her sier at Fender Japan er nybegynner gitar og slikt, da begynner noe å koke hos meg.

Samme med Mexikanere! Du kan godt finne deg en god Mexikaner stratocaster for en herlig pris!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa jeg at  den ikke gjorde det ?

Jeg sa bare at en tele er vel ikke det han trenger om han finner ut at han skal spille Iron Maiden, Metallica, eller helt frem til Gorgoroth. En strat er en mere allround-gitar. :wink:

Enig i at strat'en kanskje er en litt mer allround gitar, men skal han spille de banda du nevner så bør han vel egentlig ikke kjøpe verken tele eller strat.

En ting jeg må påpeke er at en strat fungerer helt fint til hard-rock og metal. Iron Maiden bruker strat hele tiden og Kirk i Metallica bruker visstnok ikke Strat live lenger, men har gjort det. Han bruker de en del i studio da. Også har vi jo Malmsteen som bare spiller på Strat(eller en Flying V til tid og annen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.