Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson dropper CS Reissues?


Audun

Anbefalte innlegg

Rykter svirrer både på LPforum og MLPforum at Henry Juszkiewicz har planer om å droppe Historic-linja til Gibson CS. Etter alt å dømme av økonomiske årsaker. Ikke noe offisielt enda, men det er vel sjelden såpass mye røyk uten ild?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjæe ... 'Wouldn't surprise me' ... ? Markedet har vel blitt fylt opp ? 

Det som en gang var en "ekslusiv luksusgitar" har jo blitt 'just another guitar' ... ? 

Kanskje en pause på to-tre år så kommer Gibson med 'even more accurat reproductions of the iconic guitars that bla bla bla ...' ? ;)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har jo i siste tiden senket prisene på en den CS utgaver, hvertfall ifølge Vintagegitar. Dette kan jo tyde på ett lavere salg og hvis det ikke har hjulpet så vil de jo bare ødelegge for seg selv ved å fylle opp med enda flere lagre. Er markedet mettet så er det mettet. Som @juzzizhow skiver så har jo "alle" en Customshop utgave om dagen(neste da, ikke jeg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel være at prisen, spesielt på True Historics, er helt ville også... "Standard" Historics har jo også hoppet i pris. En vanlig R9 koster vel nå oppunder 60k, en R8 koster over 40k. Ekslusivt nok det, men kan det være de har overvurdert markedet litt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet problem er at når mange ikke føles som det er et "bedre" instrument enn en gjengs Standard/Traditional LP, så blir prisene enda vanskeligere å forsvare.

Nå skal det sies at jeg har testa noen fantastiske Gibson CS Les Paul's, men synes at kvalitetsfølelsen varierer vel mye.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gibson må lage "dårligere"  Trad/Classic/Standard LP ( nå har ikke jeg prøvd nyere modeller enn ca 2012) .

Hiv vekk PLEK maskiner- lag mer Kina Epi bånd med berg og dalbane feeling .

Kjipe flame topper - kjip lakk- slutt med rosewood , NIBS  etc. .

SÅ kan de lage "bedre" CS gitarer til enda høyere pris !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wildwood har 2017 Historic Reissue gitarer, ikke mange men de har noen. Salgspitchen fra Gibson fra NAMM er at det bare skal være en serie med gitarer og de skal være på "true historic" nivå. Som det er nevnt over her, mange av de store butikkene sitter med mange gitarer fra 14 og 15 enda som er katastrofe for dem. Gitarer som har hengt over 6 mnd er det. Markedet for 100k Les Paul'er må ta slutt en gang .. Legg på at i alle fall et par veldig sentrale byggere/ledere har fått et tupp ut av Gibson Custom Shop så ser det vel ikke akkurat lyst ut. Henry Juszkiewicz er jo kjeledeggen til ytrehøyre i amerikansk politikk og har en stil som få fikser. Så får fansen diskutere om han har reddet Gibson eller ødelagt Gibson. Personlig så lurer jeg når jeg ser Gibson merket konkurrerer i pris med deres egne Epiphone modeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.