Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson.Furch.Taylor.Martin????


Jackmons

Anbefalte innlegg

Hei er på utkikk etter en god akustisk. Var idag i Gjøvik musikkhandel og 4sound i Gjøvik. Synes det var dårlig utvalg av gitarer. Blei fortalt at pga nye import regler så tar det tid å få inn nye. Da jeg har lyst på ny gitar. Må man til Oslo? eller kan man bestille hjem direkte fra butikken. Er litt redd for at jeg må vente pga nye import regler. Tillegg synes jeg det er vanskelig å velge en ny akustisk. Er kresen på gitar. Det som er viktig før meg er lyden å spillbarhet. Dessverre så følte jeg idag at noen skurret på båndene av de jeg prøvde. Så det jeg lurer på hva folk hær har av gitar. Ja er jo smak og behag. Men hadde vært litt greit å vite hva andre hær har kjøpt det siste året. Å om dere er fornøyd. Har sett på finn. Er ikke så hypp å bestille der hos folk som bor andre steder i landet. Pga posten. Å pga om man får det man bestiller. Har litt dårlig erfaring med det. Og dårlig pakking. Har og sett på finn en stund. I nærheten av der jeg bor (Lillehammer). Det er dårlig med akustiske. Budsjett mitt er en gitar til 11k. Får man noe bra til den prisen. Hva burde man gå før av merker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som du sier smak og behag. Buss tur retur Gjøvik- Oslo er vel 400kr eller noe, så da kan du jo ta turen inn til Oslo å prøve ut litt. Det er vesentlig flere gitarer å få prøvd der enn på Gjøvik :) Husk at det kan også være en del variasjoner mellom samme type gitar så prøv gjerne flere hvis du finner en type du liker.   For 11k bør du få en god akustisk, og leter du litt på bruktmarkedet får du en enda bedre en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki driver å følge med på finn. Mye bra el gitarer der nå til utrolig priser har jeg sett. Har sett noen flotte akustiske til ca 15tk som kostet ny 20k Men budsjett mitt er bare på 11k. Å seff vil jo ikke di selge under 15k. Sån e det med finn å folk. Ser til og med enkelte som går opp i pris etter noen dager ute. Seff må jo folk få lov til å bestemme prisen selv. Men folk vil jo ikke selge da.- 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cutaway er noe jeg er vant med å spille hadde en ibanez i 15 år. Har prøvd tidligere en Furch Millenium D19-CM-CE å det var en gitar jeg likte. Angre at jeg ikke kjøpte den da. Da den ikke er i butikk. Må bestilles å det kunne ta uker sa dem på gjøvik. Dem ventet forsatt på gitarer som var bestilt i januar.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så forstår at det beste er vel å reise til Oslo om man i det hele tatt skal få noe hjem. Bestilling er vell ikke vits da. Ser å ser på finn fant noe i Oslo. Har ikke kjentskap til merkene. Eastman E20om m/LR Baggs M80 til 8500kr. Tanglewood TSR-2 MasterDesign 8500kr. Larrivee OM-01 7500kr. Guild CO-2C 7500kr. Har ikke peiling om prisen e riktig i forhold. Om det er gode gitarer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Køb kvalitet og det er fint at sammenligne mange forskellige derfor er en tur til Oslo (kanske Stockholm København eller London?) en bra investering. Brugt kan du fr de penge få virkelig en guitar for livet.   11 K skulle være muligt at finde en god guitar, der kan ogås være gode ting nytt til den pris.  Der er enkelte mærker som efter min mening tager en alt for høj pris (Martin, Guild, Fender, Gibson og navnlig Taylor) mens andre mere ukendte mærker giver dig mere kvalitet for pengene.  Nogle liker mye diskant (Taylor) nogle liker en guitar med mere bas.(Guild)
Efter min mening er Fender/Gibson nye ting meget dyre.  Ibanez


Spiller du flatpick eller med fingre eller begge dele ?
Er du troubadur eller spiller du solo guiar  eller begge dele ?

pickup og tuner ombord ?

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=92462068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Slashaxl skrev:

Har en fin Martin til salgs, så bare å rope ut :D

Flott gitar. Men har kjøpt meg en Taylor ikke så lenge siden. Nå står det før tur en fender inn. hehe. Skulle gjerne kjøpt mer gitarer. Men Fender er noe jeg har svært lyst på nå etter jeg så denne video. Å andre video med Fender American Standard 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Jackmons skrev:

Flott gitar. Men har kjøpt meg en Taylor ikke så lenge siden. Nå står det før tur en fender inn. hehe. Skulle gjerne kjøpt mer gitarer. Men Fender er noe jeg har svært lyst på nå etter jeg så denne video. Å andre video med Fender American Standard 

 

Du går nok ikke feil med en Fender Strat nei :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.