Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

ESP LTD DV-200 til 4000kr?


Montasje

Anbefalte innlegg

Hei!

Søker råd her da det er lenge siden jeg har vært i gamet. Er på utkikk etter en ny gitar da Ibanezen min er utslitt. Ønsker en uten floyd rose og har kommet over en ESP/LTD DV-200 Dave Mustaine signatur V gitar som skal være en demo modell som har hengt på veggen i en butikk som ikke lenger er. Prisen han ønsker er 4000 kroner, men jeg sliter litt med å finne ut hva nypris på denne gitaren var da den er "out of stock" og antakeligvis ikke lages mer?

Jeg finner altså mange positive reviews av gitaren, så god er den nok, men hva tenker dere om prisen på 4000? Takk for hjelp, ønsker ikke å muligens gå glipp av en mulig god deal :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Reverb ligger den billigste til USD 375. Med frakt og mva så blir det over 4000, så tipper du ikke betaler noen overpris hvis du gir det selger ønsker. Mulig du får den litt billigere også hvis du pruter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner. Noen som har noe å si på denne gitaren? Hvordan er lyden i Seymour Duncan pickupsa i forhold til EMG som jeg er vant til? 

Har en LTD V-401 FM på hånden som er 18 måneder gammel og ser helt strøken ut for samme pris, hvilken tenker dere er en bedre deal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har også siklet litt på Mustaine signature gitarene fra LTD. DV-200 er vel en budsjettmodell av DV8-r. Har sett flere ganger at DV8-r, som har litt bedre speck og var en betydelig dyrere gitar, går for rundt 4000-5000 brukt med kasse. Den DV-200 gitaren du har sett på tror jeg har ligget til salgs på finn LEEEEEENGE. Jeg for min del har vel dømt ut denne ettersom jeg ikke helt liker specken og synes 4000 er litt vel optimistisk priset (mener huske at den ikke kostet stort mer ny?).

V-401 er en bra sak og en helt annen gitar speckmessig. DV200 har basswood kontra mahogany i v401 (ikke at basswod er feil, den er bare "brightere" i lyden). Pickup i DV200 er passive Seymour Duncan designed kontra EMG i V-401. Bolt-on på DV200 kontra setneck på v401.
For 4000 så hadde jeg gått for V-401 eller ventet til jeg kom over en DV8-r, men dette er selvfølgelig en smakssak :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av efaring så er det slik med LTD at når du bikker 400-serien så begynner gitarene å bli veldig bra. Under det er det veldig ymse.

Kan være verdt å hvertfall sjekke ut kvaliteten på 200-serien før du betaler 4k for en. Har prøvd et par LTD av 50, 200 og enkelte har vært nesten ubrukelige mtp hva en må ut med av pris. Men til gjengjeld så har jeg spilt på mange gitarer i serien rundt 1000 og under, som har vært helt toppets - mye gitarer for pengene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar her folkens! La planene på is for nå, men sitter nå å lurer litt på en Epiphone Les Paul Custom Zakk Wylde edition? Innvendinger til denne gitaren? Aktive EMG 81/85, ser ut som den er i meget fin stand til litt under 3000, er ikke det en god pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en veldig grei pris det, men det er litt avhengig av om du liker EMG- lyden. Genrelt sett er det vel slik at denslags blir røsket ut av gitarer for tiden, fordi det ikke er "in". Det er det jo ikke noe å bry seg om, i og for seg.

Det er mulig det er ufint å nevne det, men jeg har en Black beauty  med to humbuckere og en P90 som råtner på rot her. Den kan du kjøpe hvis du vil. PM.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ser fin ut på bildene og er produsert i Korea ifølge serienummeret :) Følger med hardacase ja. 

1 time siden, CastorFiber skrev:

Det er en veldig grei pris det, men det er litt avhengig av om du liker EMG- lyden. Genrelt sett er det vel slik at denslags blir røsket ut av gitarer for tiden, fordi det ikke er "in". Det er det jo ikke noe å bry seg om, i og for seg.

Det er mulig det er ufint å nevne det, men jeg har en Black beauty  med to humbuckere og en P90 som råtner på rot her. Den kan du kjøpe hvis du vil. PM.

Det er absolutt ikke ufint, jeg er på utkikk etter en god gitar å kosespille med hjemme. Send meg gjerne en PM?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 25.3.2017 at 9.35, nschmidt skrev:

DV-200 har bolt on neck om jag inte minns fel. Jag hade inte köpt den för 4000

LTD DV8-R är dock skitbra. Väldigt bra byggkvalitét

Det ble en Epiphone Black Beauty som jeg kjøper fra CastorFiber her på forumet ?

Takk for hjelp alle sammen, godt å kunne spørre flinke folk om råd?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er absolutt ikke feil. Jeg har fortsatt min gamle Epiphone LP som tidligere har hatt Gibson pickups, og nå EMG. Syns EMG kledde den bedre, selv om jeg har byttet ut til passive i de fleste gitarene mine. Er uansett en god del mer gitar for pengene enn 200-serie LTD imo :) 

Kan også vurdere LTD EC 1000 neste gang, utrolig gode gitarer og er ofte å få tak i til god pris. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.