Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Sommerlåter


Thomas

Anbefalte innlegg

Hva hører dere på når sommeren for alvor kommer? Hvorfor akkurat dette? Hva er det med denne musikken?

Selv skal jeg ikke påstå at jeg er særlig sofistikert eller original når det kommer til dette området, det blir fort vekk et rimelig standardisert utvalg (...uten at jeg av den grunn klarer å høre på ekkel, glatt og umelodisk radiomas...), noen eksempler;

Postgirobygget - det går vel knapt an å lage en slik liste uten å skulle nevne disse for min del -- uten at musikken er fantastisk genial eller nyskapende, er det mye ålreit og avslappende - 'Sommer på jorda' ga god stemning i bilen på vei hjem fra jobb i dag!

Åge Aleksandersen - 'Hold kjeft, spis is' -- ikke fordi hverken sang eller tekst er spesielt fascinerende, men tittelen sier nå en god del.

The Eagles - Svært, svært få ting kan slå 'Hotel california' en sommernatt, når stereoanlegget er tynet såpass heftig at du kjenner indre organer i bevegelse.

Santana har et og annet som er behagelig, i de stundene man trenger noe litt mer innfløkt -- det egentitulerte debutalbumet peker seg ut som en favoritt.

DeLillos - videre kommentar strengt tatt overflødig...

Beatles - vår, sommer, høst, vinter... Beatles er alltid 'in season,' for videre utdypning, les 'Beatles' av Lars Saabye Christensen.

Bigbang er herlig i CDspilleren, og ofte fantastisk bra live en varm sommerkveld.

...jeg har sikkert glemt 90% av alt jeg burde husket, men det er nå en start!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åge og Jokke er genialt på fest, det samme med Back In Black, og alt av Hellacopters.

Euroboys - One Way Street

Åge Aleksandersen - Levva Livet

Åge Aleksandersen - Fire Pils Og en Pizza

The Hellacopters - Hele Rock & Roll Is Dead Albumet

Led Zeppelin - III (3)

Led Zeppelin - IV

Gidder ikke skrive mer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid Blood Sugar Sex Magic - Red Hot Chili Peppers i bilen om sommeren. Det passer meg utrolig bra med en slags lett funky sound når det er varmt. Ellers hører jeg en del på Beck (Mellow gold - noen som husker Loser?), Beastie Boys - Check your Head, Ill Communication, Eagles som nevnt, Jokke og Dire Straits. Hører ikke så mye på det "aggressive" som jeg gjør om vinteren, merkelig nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LISTEPOP!!!! :D

Neida, men det er det jeg hører ufrivilig på om sommeren. Ellers går det på det vanlige....og selvfølgelig sommerplagene som kommer.

Jeg syns faktisk det er en del av sommern.. Sitte å høre på p4 eller p3.. Høre de gamle "sommerlåtene", høre om været, sommern generellt.. Er jo ikke no sommerplage det. Du kan ikke bare høre på det vanlige året rundt.. Da blir du en trist person.. :P

Chill. Mikke 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

My favz:

Høst - På Sterke Vinger

Mr. Bungle - California

Jokke & Valentinerene - Det meste

Crosby, Stills & Nash - s/t

The Byrds - Fifth Dimension

The Byrds - The Notorious Byrd Brothers

Iggy & The Stooges - Raw Power

Sang:

America - Horse With No Name <-- herlig track

Det jeg ikke hører på er Postgirobygget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si at Postgirobygget - Idyll er den beste sommerlåten ever! 8) Ellers er det Eagles - Hotel California, Alan Jackson - Mercury Blues og mye annet. Gidder ikke å ramse opp så mange. Tar for lang ti!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.