Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Åpnet pakke med strenger


pretty_zeeko

Anbefalte innlegg

Gitarstrenger kommer godt pakket inn og jeg måtte åpne ett sett for å låne en streng da jeg ikke er så god på å sette på strenger på vintage tunere..... 

jeg kjøpte en løs streng som manglet og den kom godt pakket inn. Lufttett. Jeg lurer på om de som er åpnet er like fine etter 2 uker? 

Skifter alltid alle 6 samtidig og da fra fresh-uåpnet pakke. Pleier å ha noen ekstra enstrenger da jeg er en kløne på å skifte de på vintage tunere. De popper ofte ut..... sist gang hadde jeg ikke en ekstra streng og måtte derfor åpne et helt sett.......

Har det noe å si? - jeg minnes jeg har sett en box full av strenger (25sett) og de ligger kunn i en papp box av et slag med tilstrekkelig med luft og fuktighet. Daddario var merket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, andreasf skrev:

Stewmac er seriøse, med veldig bra kundeservice.

Men kaster du ikke ut ungen ut med badevannet her? Hva slags stemmeskruer har du nå? Setter du på strengene "riktig"?

 

Ja, jeg er heldig mesteparten av gangene, men det skjer en gang for mye at lyseste/tynneste e-streng popper ut ( spesielt når man har dårlig tid).... og strengen er da fucked etterpå... Er Fender Vintage Tuners som i videoen over. Neste innkjøp blir uten tvil Vintage Locking Tunere. Det blir Gotoh Vintage Locking Tuners. De hadde jeg på en strat tidligere og det gjorde livet mye enklere. Men hovedgrunnen til at jeg startet tråden var om strenger holder seg utenfor innpakningen i tørre rom. 

Endret av pretty_zeeko
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, pretty_zeeko skrev:

Ja, jeg er heldig mesteparten av gangene, men det skjer en gang for mye at lyseste/tynneste e-streng popper ut ( spesielt når man har dårlig tid).... og strengen er da fucked etterpå... Er Fender Vintage Tuners som i videoen over. Neste innkjøp blir uten tvil Vintage Locking Tunere. Det blir Gotoh Vintage Locking Tuners. De hadde jeg på en strat tidligere og det gjorde livet mye enklere. Men hovedgrunnen til at jeg startet tråden var om strenger holder seg utenfor innpakningen i tørre rom. 

Jeg orker ikke lenger spiller på gitarer uten locking tuners.. 

Fordelen er mange, letter og raskere strengeskifte, mindre svinn, tar kortere tid før gitaren holder stemmingen. Finner jeg gitarer jeg liker er det faktisk locking tuners den første oppgradering jeg gjør (dernest strap locks). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 17.3.2017 at 12.13, andreasf skrev:

Stewmac er seriøse, med veldig bra kundeservice.

Men kaster du ikke ut ungen ut med badevannet her? Hva slags stemmeskruer har du nå? Setter du på strengene "riktig"?

 

Jeg setter ikke på strenger på denne måten. Låser fortsatt strengene, og har minst mulig streng rundt stemmeskruene,

selv om det er vintage stemmeskruer som vist her.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes faktisk det funker helt utmerket å bruke vintage stemmeskruer på vist måte. Ser også veldig ryddig og pent ut. :) Kan være problematisk hvis man har for lite vindinger på tynn e-streng, men så lenge man passer på det, funker det fjellstøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har ein strat og ein tele med slike stemmeskruer og eg må seie at det for min del er de enkleste og raskeste gitarene å skifte strenger på. Har aldri hatt problemer med at strengene hopper av.

Endret av Jostein Steinsland-Hauge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier ikke at det ikke funker, men jeg bruker akkurat samme metode med vintage stemmeskruer som med vanlige stemmeskruer.

Det fungerer også helt fint, og jeg har stor tro på at stemmingen holder seg bedre på gitarer med få vindinger av strengene på stemmeskruene.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.