Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kina gitarer


Endt

Anbefalte innlegg

Kjøpte en chibson LP custom for rundt fem år siden. Ved første blikk så den ok ut da jeg tok den ut av innpakningen. Skrudde opp dekselet bak og der så det ut som at de hadde stått med stemjern og hugget ut kammeret for elektronikken. Elektronikken i seg selv var  en katastrofe. Ledninger var ståltråd og det var brukt isolasjonstape som så mer ut som maskeringstape. Under prøving viste det seg at gitaren støyet voldsomt. Enden på visa var at jeg rev ut alt og installerte EMG 81/85 med ferdig ledningsett, potter og alt annet. ZW sett. Etter det ble det ok. Det skal sies at gitaren holder seg stemt langt bedre enn Epi, ene jeg har. Har en LP Standart og en SG G400. Dette er originale gitarer. Disse må stemmes i tide og utide. En annen kinagitar jeg har er en Alfwood strat fra Gitarhuset. Den kostet meg 500,- splitter ny på tilbud. Lettspilt og gjør det den skal. Holder seg stemt gjør den også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere på et stort jazzgitarforum som berømmer kinesiske Mr Wu for sine gode håndbygde archtops. Fra å ha bygd gitarer etter personlige spesifikasjoner for noen få medlemmer av forumet, tror jeg det nå er mulig å kjøpe på nett (selv om jeg ikke fant noe i farten). Jeg har ikke prøvd disse, men antar at de er av rimelig god kvalitet ift pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
På 21.3.2017 den 23.15, germaniumkid skrev:

Jeg GAS`er forøvrig skikkelig på en kinagitar akkurat nå; Epiphone Firebird I Treasure. 1f44d.png

heia ja faktisk en flott epi, med bra fretwork for engangs skyld. men inputen trøblet rimelig fort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med en som produserer varer i egen fabrikk i Kina for noen dager siden.

Arbeiderne er som regel fra landsbygda i Kina, og kommer inn til byene for å jobbe på fabrikkene for minimal lønn.

Det er også helt vanlig at opp til 60% av arbeidstyrken ved en fabrikk ikke kommer tilbake etter ferien ved nyttår.

Det forklarer hvorfor det er vanskelig å ha gode fagfolk på plass i produksjonen.

 

  • Hehe 1
  • Forvirret 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.