Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mange som modder/bygger forsterkere?


Anbefalte innlegg

Jeg har ikke så mye erfaring, men slo til på en Epiphone Valve Junior combo mer eller mindre utelukkende for å modde den. Planen er å først flytte forsterkeren over i et nytt kabinett med en 10" Jensen P10R og bytte rør og  strømforsyninga. Senere hadde jeg tenkt å bytte EL84-røret ut med et 6973 og gjøre litt andre forandringer for å se om jeg klarer å få den til å låte litt som en Supro 24 eller noe der i gata. Målet er ikke å prøve å lage en klone - da hadde jeg heller bygd nettopp det. Jeg vil ha en ny hobby og synes det høres veldig spennende ut å ha en amp som ingen andre har eller kan få!

Er det mange andre her som bygger eller modder amper? Hadde vært sabla kjekt å ha et norsk forum hvor man kan få tips og hjelp underveis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kerplunk: Eg driv ein del med bygging/modifisering/reparasjoner, er ikkje alltid like aktiv her inne, men ramler innom med ujevne mellomrom :)  Ut fra brukernavnet ditt så kan det tyde på at me liker samme type musikk også :) 

Endret av Jostein Steinsland-Hauge
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble bra overraska når jeg oppdaga at ingen andre hadde tatt det brukernavnet!... Det var gode tider det!

Men bra å høre det er andre moddere her, tror det kan bli ei utfordring når jeg skal begynne å ha inn andre effektrør enn standard EL-84. Ble forresten litt overraska over at de som selger komponentene for å bygge om til 6973 heller anbefalte tweed/6V6-kittet. De sa de var stort sett ganske nære, men att tweed/6V6 var mer allsidig i tillegg til å kanskje være en av de mest populære moddene til Valve Jr.

Men å tulle med effektører kommer nok ganske langt ned på lista. Til å begynne med trenger jeg kanskje mer hjelp fra en tømrer når jeg skal bygge nytt kabinett! Tenkte bygge det av hobbyplater med fingerskjøter i hjørnene (om jeg gidder. Tar tid å sage ut for hånd når jeg ikke har båndsag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.