Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Makeover 1992 RG 770 DX VM


Anbefalte innlegg

Hadde egentlig gitt opp å få tak i den violette 770 DX. Vanskelig nok å få den røde og blå. Men rett etter at jeg fikk min første 770 DX VM fra Glasgow så dukket denne opp på Reverb.com. Rimelig usalgbar slik den så ut i annonsen. Omlakkert av en som synes violet var ukult en gang i tiden. Selger som ikke hadde lakkert den fjernet lakk fra headstock og var ganske sikker på at det ikke var slipt på gitaren før det blå faenskapet ble påført. Da måtte jeg bare gi det en sjans og redde den. Logo var borte. Og knotter som er lakkert samme farge som gitaren var borte. Også logo på pickups. Men Ibanez sticker logo fra Ebay funker ok. Trodde dette prosjektet skulle ta uker. Men jeg ble hekta og ble ferdig på 5 dager. Det tok 15 timer bare med lakkfjerning, Valgte 400 papir (tørrsliping hele veien) til jeg så antydning av violet. Da gikk jeg over til 800 så 1000. Jeg klarte å bevare cleatcoat uten særlig riper fordi jeg tok sise lag med 0000 stålull som var rimelig slitsomt. Når lakk var borte gikk jeg over med Turtle ripe fjerner. Så en omgang med Paint renovator. Så polering et par runder. Og så ren voksing til slutt. Ble rimelig fornøyd med resultatet. Og stikkordet for prosjektet er TÅLMODIHGET.

_20170306_071315.JPG

DSC_6510.JPG

DSC_6513.JPG

_20170309_073813.JPG

DSC_6522.JPG

DSC_6538.JPG

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.