Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

TED- Aspergers


CastorFiber

Anbefalte innlegg

Synes dette var en fin videosnutt, vel verdt å se. For meg minnet den meg om hva musikk, og hvorfor det å beherske det å spille på et instrument er en god ting.
Kjente meg ganske lite igjen i de visuelle tingene han snakket om, men likte veldig den biten om at vi opplever musikk forskjellig.
Kan man spille et instrument, forandrer alt rundt det man opplever som musikk seg radikalt. Vi som bruker dette forumet, har kanskje derfor et annerledes forhold til musikk enn "normale" mennesker. Tror jeg stopper der. :)

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, CastorFiber skrev:

Synes dette var en fin videosnutt, vel verdt å se. For meg minnet den meg om hva musikk, og hvorfor det å beherske det å spille på et instrument er en god ting.
Kjente meg ganske lite igjen i de visuelle tingene han snakket om, men likte veldig den biten om at vi opplever musikk forskjellig.
Kan man spille et instrument, forandrer alt rundt det man opplever som musikk seg radikalt. Vi som bruker dette forumet, har kanskje derfor et annerledes forhold til musikk enn "normale" mennesker. Tror jeg stopper der. :)

 

Pussig sammentreff---jeg kom over denne, selv, ved en tilfeldighet i går kveld. Veldig interessant og høy(ere enn) Tufte-faktor-sjarm. 

Tony DeCaprio er langtfra noen aspie, men har synestesi, dvs. at han assosiere noter og tonearter med farger. Er ganske vilt å 'høre' om hvordan det 'fortoner' seg o.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.