Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vi må ha lydtester på prosjekter generellt. Sånn kan dere gjøre:


Anbefalte innlegg

Det er mange som har prosjektgitarer men ingen andre enn jeg legger ut lydklipp med video. Det er synd for vi ønsker jo å høre lyden.

Dette kan dere gjøre: Hvis dere med en Smartphone/nettbrett kan filme at dere spiller på prosjektgitaren når den er ferdig bygget så laster dere videoen ganske enkelt opp til deres facebook profil/forside og trykker på ctrl-C og går inn på forumer i tråden din og trykker på ctrl-P. Da kommer videoen automatisk opp med lyd og vi får høre det. Ingen kan komme inn på deres Facebook. Det kan sammenlignes med youtube for ingen kommer inn på noe privat der heller.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt hva du mener med "Ingen kan komme inn på deres Facebook". Mener du at ingen kan komme inn på profilen, noe man helt klart kan uten noen form for problem, spesielt om man har en offentlig profil, eller mener du at ingen kan "ta over" brukeren din på facebook?

Forøvrig er jeg enig med deg. Skulle gjerne hatt flere lydklipp av ferdige prosjekter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får bare opp videoen i forumet for det er kun videonettadressen til det som du har filmet du skal kopiere - ikke linken til din facebook. Derfor kommer man ikke inn på facebook. Gå inn på min tråd om breadcasteren og prøv å komme inn på facebook - det går ikke.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Skoggy skrev:

Det tok meg ti sekunder, så jo, jeg kommer meg inn på profilen din.

Jeg fikk det til nå jeg også. Men hvis vi holder en god standard på forumet og er moralsk rene ved å la facebook være privat så kan man poste video. Youtube er en annen mulighet.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo selvfølgelig linke video fra Facebook, det får man velge selv, men det er jo greit å være obs på at man da 'gir bort' informasjon om seg selv i samme slengen. Det er ikke alle som ønsker det. Jeg ville bare klargjøre det for deg, i og med at du tydelig trodde denne informasjonen var skjult.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det en mulighet til - opprette en facebookside til uten å legge til venner og kun ha demovideoer på den, evt og forumrettede ting som for eksempel ekstra bilder av prosjektgitarer - ikke dele noe privat. Det fikser man lett ved å opprette en ekstra Gmail-konto.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg allerede foreslått også. Hvis man tørr man å spille for offentligheten så... Siden det er mitt nest siste prosjekt så bruker jeg facebook og stoler på at dere har god moral ved å la min profil være privat. Men når jeg får humbucker så skal jeg legge ut på youtube.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Rottenikken skrev:

Det har jeg allerede foreslått også. Hvis man tørr man å spille for offentligheten så...

Man kan velge "ikke oppført" når man laster opp videoer på youtube, da blir de ikke søkbare, og det er kun de du deler linken med som får til å se den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Rottenikken: Hvis du er så pass opptatt av privatlivet og ikke vil vise mer enn du må ut på internett så tror jeg du bør gå gjennom delingsinnstillingene på Facebook-profilen din. Der ligger det åpent ut for hele verden både feriebilder, brudebilder og diverse annet (totalt 13 forskjellige albumer).

Vennelisten din er også offentlig, sammen med det meste av sider du følger.

Det er en egen seksjon på Facebook som lar deg gå gjennom i bulk hva du deler og sette privatinnstillinger på massevis samtidig, så den kan sikkert være grei å bruke.

Vil bare spesifisere at jeg ikke gikk inn for å snoke i privatlivet ditt; jeg bare trykket på profillinken din som automatisk legger seg ved videolinkene dine, og der var det massevis av innhold som lå åpent.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ønsker å formidle lyd, er facebook og youtube en forferdelig ide. Både facebook og youtube komprimerer lyd (og delvis bilde). Når man tar opp video og lyd med dagens smartphones, kan bilde være helt ok, men lyden er langt fra "studiokvalitet".

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Skal en få dannet en opplevelse av lydkvaliteten hjelper det dårlig med klein innebygget smartphone mik. Frem med SM57 og mikk opp forsterker, kjør gjennom et ok lydkort og inn i en DAW. Da snakker vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.