Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forsterkere, pedaler og minusgrader


Anbefalte innlegg

Jeg har hatt den samme ampen i mange år, og jeg bruker den fordi den låter kule, etter min smak. Jeg drasser heller ikke med meg et lass med utsyr. Amp + kab, et pedalbrett og 3-4 gitarer alt etter som. Amp/kab og brett ligger som sagt stort sett fast i bussen, så det er altså gitarene jeg drasser med meg. Såpass ofrer jeg for å drive med en hobby jeg synes er gøy. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Audun skrev:

Jeg har hatt den samme ampen i mange år, og jeg bruker den fordi den låter kule, etter min smak. Jeg drasser heller ikke med meg et lass med utsyr. Amp + kab, et pedalbrett og 3-4 gitarer alt etter som. Amp/kab og brett ligger som sagt stort sett fast i bussen, så det er altså gitarene jeg drasser med meg. Såpass ofrer jeg for å drive med en hobby jeg synes er gøy. :)

Er forsåvidt enig her :-)

Men TS spurte nå etter gode grunner til IKKE å legge utstyret i bilen. Så jeg serverte to forslag, tyverifare og potensielle følger av fukt/kulde... Kanskje er jeg miljøskadet fra den tiden man måtte reise rundt med minimalt med utstyr for å i det hele tatt holde hjulene igang (dvs når man er helt avhengig av å spille inn inntekt for å dekke husleie, mat, bensin til gamle vrakbiler..). Noe så luksuriøst som turnébuss fikk jeg aldri oppleve (den råtne Transiten teller neppe) :-) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser den. Og det er absolutt gode grunner til å IKKE la utstyr ligge i bilen, men hvis man tar noen forhåndsregler, så er det heller ikke noe stort problem at noe utstyr faktisk ligger i bil/buss eller hva det skulle være, over tid. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, GunnarpåMo skrev:

Tyverifare reduseres ved å ha med et pledd i bilen som legges over utstyret.

Fukt/kulde problemet eksisterer ikke ved enkle forhåndsregler.

 

Mulig mine synspunkter er farget av en tid der turnebilene ikke hadde alarm og kunne åpnes med en skrutrekker :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, skela skrev:

Mulig mine synspunkter er farget av en tid der turnebilene ikke hadde alarm og kunne åpnes med en skrutrekker :-)

Nå er faktisk vår turnébil også mer i den kategorien. ?

Enn så lenge har jeg tatt med toppen inn, da jeg sjelden har tid til å la den stå på en time før jeg skrur den på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.