Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefaling på parlor


ErikKlæptn

Anbefalte innlegg

Den 31.5.2017 at 0.34, mislykketmusikant skrev:

det er klart, om den gamle parlor-lyden  er noe du er ute etter, en gammel bjørk/gran levin-parlor er vel vanskelig å overgå.

Tja, det er vel ikke nødvendigvis parlor lyden jeg i hovedsak er ute etter, men størrelsen. Hadde en Morgan dreadnought for mange år siden. Til å være en billig gitar låt den ikke ille, og etter en del justeringer på bridge og bånd så ble den grei å spille på. Det jeg aldri klarte venne meg på var den hinsides store kassen. Det ble slik at jeg aldri brukte den da det ble for "bøklåt" (trønderuttrykk) å sette seg ned med. Trivdes rett og slett ikke med den da jeg følte det var kasse OVER ALT!! :P Tok fanken meg halve sofaen om jeg la den fra meg der :)

Vurderer seriøst kanskje en Yamaha APX700 eller 500 nå. Virker hendig og har ikke så ille pris heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, sarge skrev:

Har du sjekket Taylor Baby eller Martin LX1, da?

Hmmm...har sett litt på Taylor ja, er rimelig ukjent for meg begge typene. Lokale sjappa har haugevis av high end Martin, men ikke sett LX1. Bra saker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke prøvd selv. Er litt på jakt selv. Lurer på om den Martin-gitaren er det Ed Sheeran bruker. Baby Taylor har en overraskende kraftig og godt balansert lyd ift. størrelsen (den har jeg prøvd). Finner jeg en brukt Taylor Baby-e eller Big Baby-e til fornuftig bruktpris så blir det nok kjøp på meg, for å si det slik.

 

Endret av sarge
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også på jakt etter en parlor om dagen. Så følger med på denne tråden :)

Har en gammel Alvarez dreadnought fra 90-tallet som jeg er meget fornøyd med. Har derfor begynt å se på Alvarez sin blues-serie: http://alvarezguitars.com/jazz-and-blues/

Virker ikke som disse er så lett tilgjengelig i Norge, men er jo alltids mulig å kjøpe på nett med 30 dagers retur ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.