Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mitt siste prosjekt - Selger det jeg har og tar vare på det beste og bygger.


Anbefalte innlegg

Men det ble ukoselig. Dessuten kan slik mobbing som "Surdeigcaster" etc være litt stikkende etter et år med arbeid. Moro på andres bekostning. Jeg mener den er ren og dere nekter å godta det og sier at tuneren og jeg tar feil - så jo, det var uenighet. Og trist for meg å oppleve å bli mobbeoffer.

Jeg målte Breadcasteren nylig på en annen tuner for å se intonering. Den var fin der også og det er en skikkelig tuner som dere anbefalte. Gitaren ble bare litt for bra siden den var laget av brødfjøler siden det trekker ned statusen til andre prosjekter som dere har. Jeg har målt gitaren på FIRE tunere og alle gir "grønt signal" til å spille. 

Jeg vil ikke oppleve en sånn diskusjon en gang til.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Rottenikken skrev:

Men det ble ukoselig. Dessuten kan slik mobbing som "Surdeigcaster" etc være litt stikkende etter et år med arbeid. Moro på andres bekostning. Jeg mener den er ren og dere nekter å godta det og sier at tuneren og jeg tar feil - så jo, det var uenighet. Og trist for meg å oppleve å bli mobbeoffer. 

Jeg vil ikke oppleve det en gang til.

Jeg så ikke noe mobbing i den tråden.

Men når en haug med folk som har spilt gitar i mange år forteller deg at gitaren din er veldig sur, tror du de tuller da??

Det er ikke mobbing, det er faktaopplysning!

Hadde jeg kommet på en spilling med en gitar som låt sånn hadde jeg aldri fått en spillejobb igjen.

 

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktaopplysning - kom ned tilnederland og sett den opp for meg da hvis du mener at du kan det så godt. 

Jeg anser "surdeigcaster" og andre tilsvarende navn som kom opp for mobbing. Ikke ødelegg denne tråden også. 

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Rottenikken skrev:

Faktaopplysning - kom ned tilnederland og sett den opp for meg da hvis du mener at du kan det så godt. 

Jeg anser "surdeigcaster" og andre tilsvarende navn som kom opp for mobbing. Ikke ødelegg denne tråden også. 

Ja. jeg kan sette opp en gitar så den spiller rent (Det kan alle gitarister som har spilt like lenge som meg. -Er ikke hjernekirurgi)

Nei, jeg kommer ikke til Nederland og setter den opp for deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå spør jeg helt oppriktig så jeg forlanger et respektfullt svar. Er dette virkelig falskt? Den høres helt ren ut for meg og fire tunere har målt supert så langt. Kan fire forskjellige tunere måle samme gode resultat og likevel ta feil. Grønt lys på alt. 

 

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er betydelig forskjell på mobbing og det å oppleve ting som ubehagelig. Jeg er enig med deg at kommentarer som surdeigcaster o.l. ikke er helt på sin plass, og litt vel flåsete.

Nå er det likevel slik at du selv har lagt hodet litt på blokka i flere sammenhenger. Du har bedt om våre meninger og råd om mangt og mye, og mange av oss har gitt deg råd og våre meninger i beste mening. Noe har du tatt til deg, men mye har du også gitt blanke i, og mange ganger på en måte som har virket arrogant der du har påberopt deg ekspertise som du mener flertallet av oss ikke har. Undertegnede har selv, av deg, fått høre at det må være noe galt med ørene mine. 

Ja, sannheten kan være ubehagelig noen ganger, men hvis du ikke vil vite, så greit nok, men jeg tør påstå at ingen av oss har ment å mobbe deg. Mobbing er pr. definisjon gjentatt plaging som har pågått over tid der styrkeforholdet er ujevnt, og det kan jeg ikke se at du har blitt utsatt for.

Om du har følt at mine kommentarer og meninger om Breadcasteren din har vært ubehagelige, så har ikke det på noen måte vært min intensjon. Det har vært i beste mening. Helt flott at du koser deg med å sette sammen gitarer, men det blir feil å forvente hyllest fra alle og enhver når det er tydelig og godt hørbart at det er ting som ikke stemmer, i bokstavelig forstand. Det er vel det jeg og mange med meg har prøvd å formidle i forbindelse med Breadcasteren. Nå ble dette off topic ifht. gitaren denne tråden handler om, men jeg fikk et akutt behov for å prøve å forsvare meg fra ifht. det jeg oppfatter som anklagelser om at jeg og flere med meg er mobbere. Det føler jeg er både feilaktig og ganske alvorlig.

Det er naturligvis synd at du føler det slik, så det beklager jeg uansett på det sterkeste.

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, arneK skrev:

 RN,Jeg forslår å legge denne diskusjonen dod inntil eventuelt en proff har gjort et oppsett.. Den gitaren er og blir ustemt.det koster ikke mange euro å få det gjort, og er absolutt verd penga. jeg synes straten blir en flott gitar. 

Godt svart. Mye bedre svar en det over som ikke tjener noen hensikt. Ven tilbake til straten da.

 

"Nå er det likevel slik at du selv har lagt hodet litt på blokka i flere sammenhenger. Du har bedt om våre meninger og råd om mangt og mye, og mange av oss har gitt deg råd og våre meninger i beste mening. Noe har du tatt til deg, men mye har du også gitt blanke i, og mange ganger på en måte som har virket arrogant der du har påberopt deg ekspertise som du mener flertallet av oss ikke har. Undertegnede har selv, av deg, fått høre at det må være noe galt med ørene mine"

 

Jeg mener ikke å være arrogant men jeg har litt dårlige sosiale sensorer grunnet sykdom og kan skive litt rarere ting og ting som jeg ikke forstår at vil bli oppfattet som arrogant.

Jeg har prøvd å følge råd ofte men ikke alt er like enkelt. 90% av min kunnskap komer fra forumet.

Det dere sier at jeg gir blanke i er ofte ting som jeg ikke får til. Men det som jeg ikke forstår er at tunerene sier en ting og dere noe annet. Gitaren er for billig til å levere inn til ekspert. 

Over til straten. Dette var litt utenom.

Var det ikke smart å 3Dprinte en nøtt som jeg designet  proffesjonellt? 

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Rottenikken skrev:

 

Var det ikke smart å 3Dprinte en nøtt som jeg designet  proffesjonellt? 

Jo, men jeg mener det er unødvendig med skruer. Spennet fra strengene samt en liten dråpe lim er mer enn nok til å feste nøtta.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Audun skrev:

Jo, men jeg mener det er unødvendig med skruer. Spennet fra strengene samt en liten dråpe lim er mer enn nok til å feste nøtta.

Hva er galt med skruer? Lim har jeg prøvd før og det får ikke jeg til.

Det er eksempel på et råd som jeg tok til meg, prøvde, men feilet flere ganger og det endte med rollernøtt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før brødfjøltråden ble stengt svarte du meg at du hadde intendert gitaren etter første og tolvte bånd. Det må være åpen streng og tolvte bånd eller første bånd og trettende bånd. 

Prøv på nytt, så skal du se at det kanskje blir bedre. Du kan vel også filme tuneren mens du slår an første og trettende bånd, så kan vi komme med videre hjelp? 

Er klar over at Breadcasteren er en avsporing fra Straten, men å lære seg å sette opp gitarer er vel nyttig for alle prosjektene dine. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Rottenikken: enkelte enkle ting som kunne hjulpet forummedlemer til å hjelpe deg bedre, som kan gjøres enkelt og kostnadsfritt:

1: legg gitaren flatt på gulvet med et målebånd strukket ut ved siden av og ta et bilde rett ovenifra.

2: gjør et opptak av deg selv mens du i stede for å spille en melodi, spiller åpen streng og tolvte bånd på hver av strengene.

 

Gitarer er i utgangspunktet matematikk, så mål og utregninger må være eksakte, ikke ca.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, isj skrev:

Før brødfjøltråden ble stengt svarte du meg at du hadde intendert gitaren etter første og tolvte bånd. Det må være åpen streng og tolvte bånd eller første bånd og trettende bånd. 

Prøv på nytt, så skal du se at det kanskje blir bedre. Du kan vel også filme tuneren mens du slår an første og trettende bånd, så kan vi komme med videre hjelp? 

Er klar over at Breadcasteren er en avsporing fra Straten, men å lære seg å sette opp gitarer er vel nyttig for alle prosjektene dine. 

Arg autocorrect. Intonert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.