Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mitt siste prosjekt - Selger det jeg har og tar vare på det beste og bygger.


Anbefalte innlegg

11 timer siden, Rottenikken skrev:

Ja, jeg byttet hals for den er rett og slett uimotståelig pen den jeg har på nå. Og den har CBS hode og firkantede inlay samt at den også har binding, Så jeg klarte ikke å stå imot. Og jeg fikk faktisk 118 dollar for halsen min, Men den var også pen, i flammelønn,  men den hadde rollernut.  Jeg skal sette i en beinnøtt i denne. Det var plast.

Men den passer ikke i gitarkassa lenger for hodet på halsen er for stort. Men en gigbag skulle gå bra. Breadcasteren passer utmerket i gitarassa så den har overtatt gitarkassa.

Angående pickups så hører jeg forskjell på pickups. Middle pickupen på Fat50's låter mye bedre enn Texas special i mellomposisjon og bridgeposisjon i Texas special er rått. Da satser jeg på Strat69 i hals. Breadcasteren har overtatt Texas special mellomposisjon pickup. Nå gleder jeg meg til å få logo. Og det er til og med CBS-logo jeg får og det er det kuleste.

Tror ikke helt du forsto poengene mine:

1) Du skriver at du ikke har bygget om gitaren, men du har byttet hals? Altså, det gir ingen mening.

2) Jeg sier ikke at du ikke hører forskjell på pickupene. Poenget mitt er at det påvirker jo ikke hvordan din gitar låter hvor mange eller få gitarer som har samme pickuper. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at trådene til Rottenikken ofte sporer helt av skinnene. Men i et av de siste tilfellene - min "diskusjon" med Rottenikken om det har noe å si i hva det koster for andre gitarer med samme pickups er det jo faktisk helt goddag mann økseskaft.

Også virker det som det er lett å svare lett sarkastisk når gode råd, som om justering ol., blir helt ignorert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke det at jeg ikke går inn for ikke å forstå. Jeg kan høre forskjell på lyden i pickups (skarpere lyd/mer bass etc) men jeg hører ikke om det er en liten tanke falskt. Mye falskt, ja, da tar jeg fram stemmemaskinen for å stemme med ørene kan jeg ikke.

Jeg kan ta et eksempel. Jeg så Fat50's demonstrert på youtube i clean og det var ikke vanskelig å høre at jeg likte middle posisjon best. Men om det er litt småfalskt... Derimot brukte jeg 80% av spillimngen bridge posisjon på Texas Special fordi jeg likte den lyden bedre enn middle og neck.

Derimot kan jeg ikke høre om en pickup er en vintage pickup eller en blues etc. Men bass og diskant type lyd hører jo alle. Derfor kan jeg fint spille øystein sunde med en metal humbucker hvis jeg liker lyden i pickupen. Men dere ville nok sagt at det ble feil.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal få printet denne som jeg tegnet selv i riktig radius for standard tynne elgitarstrenger for strat. Jeg skjekket tykkelse på strenger på internett når jeg tegnet. Først har jeg kjøpet den i plast for å teste når den kommer i posten og må det gjøres modifiseringer i tegningen så må det til. Er det bra så bestiller jeg i messing neste mnd.

 

 

Noname.jpg

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Brekkvasselven skrev:

Blir pen å se på :-)

Takk, hyggelig å høre, med den blir enda finere når logoen kommer. Jeg venter på den enda. Må vel komme snart nå. "Helge Partsocaster" har jeg bestillt i fender CBS style. 

Nøtta fikk jeg i dag og jeg må prøve når jeg får strenger. Den er 3Dprintet i massiv hardplast proffesjonellt av Shapeways. Nøtta er ikke limt på. Den sitter bra nok med to skruer. Den er printet med ferdige skruehull på 2mm så ingen borring. Jeg må bare kjøpe chrome skruer. Jeg beholder nøtt i plast. Den var mye mer solid enn det som jeg trodde. 

Så gjenstår oppsett. 

For å unngå uenighet i om min gitar låter rent så blir det ingen lydprøve.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Straymond skrev:

Hva er så meningen med oppsett?

 

4 minutter siden, Straymond skrev:

Hva er så meningen med oppsett?

Jeg vil ha en ren gitar men det ble et helvete om Breadcasteren så dere får ikke høre på den. Mobbing ble det også. 

Sånt virker meget negativt inn på hyggen i forumet så kan dere ikke respektere meg når jeg sier noe er bra nok for meg så kan jeg heller ikke vise dere det. 

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.