Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mitt siste prosjekt - Selger det jeg har og tar vare på det beste og bygger.


Anbefalte innlegg

13 timer siden, Rottenikken skrev:

Boston nøtt. Men gitaren er ferdig nå. Jeg skal bytte pickup i halsposisjon i fremtiden. Og den skal settes opp av en proff. Jeg har planer nemlig. Jeg fant ut i kveld hva det koster å bygge LEGObilen min med over 4000 deler som er fjernstyrt. Jeg skal gjøre den ferdig først og prøve å  selge den for 900€ som ny så fort den er ferdig. Det blir en investering. Den koster ca 1100€ å bygge.

Jeg får profft oppsett av denne gitaren så den blir super for pengene for LEGObilen.  Når LEGObilen er solgt så skal en proff i Belgia lage en nøtt i bein for meg eller jeg bestiller en ny håndlaget tilsvarende men bedre hals, og sette opp Denne gitaren 100% så den kan tilsvare en Fender. Jeg skal rådføre meg da...

 

 

eNtlu1r.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt problemer med å forstå logikk/matematikk, men på en annen  side er min erfaring at hobby=utgift .

Ville nok ikke gått i pluss om jeg forsøkte å selge mine hjemmebygde gitarer , forsøker derfor å gjøre det billigst mulig .

Det er i mine øyne like gøy å bygge en gitar selv om det ikke står FENDER USA eller lignende på deler ...

 

 

 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, The Dude skrev:

Det er i mine øyne like gøy å bygge en gitar selv om det ikke står FENDER USA eller lignende på deler ...

 

 

 

 

 

Det er stor forskjell på å bygge noe eget, eller å kopiere noe en annen har laget.

Morro med alle sprøe prosjekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bygget litt på gitaren. Jeg har satt i skikkelige gitarskruer i halsplaten og fender USA stil strengetrær. (Strengetrær er ikke Fender bare samme fasong som F. sin USA) Jeg skal sette i en Strat 69 i hals i fremtiden. Jeg bare lurer på når partsocasterlogoen min kommer... 

image.jpeg

image.jpeg

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg: kutt ut disse rollernøttene. Du kommer til å få sur gitar igjen. Ta en helt vanlig nøtt som ligger klin opptil gripebrettet. Så blir det riktig avstand fra nøtt til første bånd. Det var dette som skjedde på den forrige. Og dessverre kan du intonere slik at man kompenserer for feilen, dvs man får riktig resultat på tuner på både løsstreng og i 12'te bånd. Men spilles det ellers på gitarhals så blir det surt.

Nå kjenner man ikke til strengehøyde eller teknikken din, men de er nok heller ikke gunstig iht korrekt pitch på streng. Man må øve/trene mye, selv på korrekt justert helt ren gitar, for å låte helt rent. Men man kan ikke spille rent selv med beste teknikken om ikke utgangspunktet er korrekt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.