Gå til innhold
scttrbrain

Død forsterker

Anbefalte innlegg

Har en liten 10w Behringer øvingsforsterker som plutselig ble stille. Dvs, ikke helt stille da det kommer en lav brummelyd fra den. Det lyser i powerlampen. Når jeg kobler til hodetelefoner får jeg samme brummelyd der. Ingen lyd ved tilkoblet gitar. Kan ikke se noe på kretskort som ser brent ut. Sitter en sikring inni, men denne er ikke røket.

Noe som kan fikses eller er det skrot? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
7 minutter siden, scttrbrain skrev:

Har en liten 10w Behringer øvingsforsterker som plutselig ble stille. Dvs, ikke helt stille da det kommer en lav brummelyd fra den. Det lyser i powerlampen. Når jeg kobler til hodetelefoner får jeg samme brummelyd der. Ingen lyd ved tilkoblet gitar. Kan ikke se noe på kretskort som ser brent ut. Sitter en sikring inni, men denne er ikke røket.

Noe som kan fikses eller er det skrot? 

Typisk for Behringer, de funker greit til de slutter å virke. Ofte koster det mer å reparere enn å kjøpe ny. Som regel er det komponenter til en halv dollar som ryker, iblant kan man finne feilen, iblant ikke. Betaler man 4x prisen for et bedre merke får man ikke nødvendigvis bedre lyd men ofte bedre driftsikkerhet og levetid. 

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av Thomasamb98
      Hei!
      Skal kjøpe meg ny forsterker, men vet ikke helt hva jeg skal kjøpe... Spiller for det meste punk, rock og noen ganger metall, men er likevel viktig at forsterkeren også har en bra "clean"  Har sett for det meste på Marshall, men også hughes and kettner. Synes H&K ser bra ut, men har ikke noe erfaring med merket. Har sett litt på denne: https://www.finn.no/117191156 . Vil gjerne ha rørforsterker. Tror ikke jeg trenger noe annet enn kombiforsterker, da det er til hjemmebruk. Ser for meg å bruke 6-7k. Noen tips?  

• Av Konnis
      Har en Egnater Rebel 30 som trenger et nytt potmeter og en service. Noen som har noen favorittreparatører for rørforsterkere i Oslo og omegn?
    • Av borch96
      Hei!
      Kjøpte en brukt VOXac15cc1 fra en fyr på finn.no. I annonsen stod det; " Har amerikans transformator for at den skal fungere i norge. Fungerer helt topp og ikke noe støy etc." Pga den lange avstanden (jeg bor på jæren, han i Telemark), og at fyren virket til å stole på, valgte jeg å kjøpe den usett. 

Kom godt pakket i posten, da jeg plugger den i via den medfølgende transformatoren fra clas ohlson 
      Vel plugget i med gitaren var det ganske mye støy (ny jack-kabel, ingen effektpedaler) og medfølgende footswitch til reverb og tremolo viser ingen tegn til liv. 
      Ringte til Clas Ohlson der de informerer meg at den transformatoren ikke kan brukes på ampen pga nivået på 50W kontra ampens 80W.

Regner med dette kan være grunnen til at footswitchen ikke fungerer, og muligens grunnen til støyen? Etter søk på butikker her i Norge har jeg ikke funnet noen tilsvarende transformatorer med 80W.

Så; er jeg blitt lurt, eller skal i utgangspunktet denne transformatoren fungere greit og at det derfor kan være noe annet som er modent for utskifting (rør, footswitch, intern transformator etc.)? 

• Av Affen
      Sjekka Gitarhuset, Evenstad, ID Musikk og Backstage. Ingen av de har Behringer pedaler. Noen andre som har?
      Noen som har erfaringer med Behringer pedalene? Jeg har eid tuneren som var helt ok, samt en tremolo. Ikke bygget som tankser, men spiller bare hjemme.
    • Av Lars11
      Har en Peavey Triumph 60 stående på musikkrommet. Vært inne på tanken om å selge den men er litt usikker på hva en slik er verdt. Noen her som har peiling?
      Det er en 60 watts rørkombo med 1x12 høytaler. Produsert i USA i 1989.
      Amp har 3 kanaler, clean, crunch og ultragain. Effektsløyfe. Har orginal fotbryter med kanalvelger og reverbswitch. Amp spiller høyt og har omtrent null støy.
      Har hatt den i mange år men den har stått mye i ro da jeg har brukt racksystem og etterhvert ting som POD på spillejobber. Den er ingen skader eller rifter i den.
      Har nylig freshet den opp med nye rør og skiftet pluggen til footswitch da den var skadet.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.