Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Død forsterker


scttrbrain

Anbefalte innlegg

Har en liten 10w Behringer øvingsforsterker som plutselig ble stille. Dvs, ikke helt stille da det kommer en lav brummelyd fra den. Det lyser i powerlampen. Når jeg kobler til hodetelefoner får jeg samme brummelyd der. Ingen lyd ved tilkoblet gitar. Kan ikke se noe på kretskort som ser brent ut. Sitter en sikring inni, men denne er ikke røket.

 Noe som kan fikses eller er det skrot? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, scttrbrain skrev:

Har en liten 10w Behringer øvingsforsterker som plutselig ble stille. Dvs, ikke helt stille da det kommer en lav brummelyd fra den. Det lyser i powerlampen. Når jeg kobler til hodetelefoner får jeg samme brummelyd der. Ingen lyd ved tilkoblet gitar. Kan ikke se noe på kretskort som ser brent ut. Sitter en sikring inni, men denne er ikke røket.

 Noe som kan fikses eller er det skrot? 

Typisk for Behringer, de funker greit til de slutter å virke. Ofte koster det mer å reparere enn å kjøpe ny. Som regel er det komponenter til en halv dollar som ryker, iblant kan man finne feilen, iblant ikke. Betaler man 4x prisen for et bedre merke får man ikke nødvendigvis bedre lyd men ofte bedre driftsikkerhet og levetid. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.