Web Analytics
Gå til innhold
Hanspanzer

NGD The never ending Rinkya Story

Anbefalte innlegg

Jupp, det er lett å gå bananas. I dag kom disse tre inn. Hadde egentlig bare tenkt å handle sistnevnte. ..

Aria Pro II Leopold. 

Det er lett å la seg lure. Denne fikk jeg til 950,- men så glemmer man litt Rinkya-gebyr, frakt og moms og slikt. 

Grunnen til den lave prisen var et reparert (forholdsvis amatørmessig men solid) halsbrudd.

Den låter og spiller grisebra men er 4,8 kg... Bonus (ikke alltid lett å tyde disse googleoversettingene) var at det følgte kasse med. 

Totalt kom denne på ca 2800,- 

IMG_20170215_173908.jpg

Ja...

Plutselig dukket det opp noen eBow låter i repetoaret.. 

Tipper denne ikke er japansk men virker mer solid enn den siste Burny Sustainerern jeg prøvde var. Skal gjøre litt research men tipper en noe eldre modell enn de nye kinesiske, MIK eller noe. Enromt lett men det er sikkert gjort plass til litt elektronikk og slikt. 3300g. 

Lettspilt og fin men litt kjip og hissig lyd i bridge-pickup. Lett å gjøre noe med. 

IMG_20170215_173652.jpg

Rosinen i pølsa! 

Crews Key To The Rock (japanere og navn...). Japan, nitro, ihverfall top coat. 2800g. Meget pluss instrument med litt stativmerker svidd inn i nitroen. Fikk denne til en ok pris. Helt opp gitar! 

IMG_20170215_173528.jpg

• Liker 13

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fete alle sammen! Fra 950 til 2800 var et litt stort hopp. Er det ca 1900 man må regne i frakt og mva på en gitar til 1000 grunker? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ca 1500 i frakt. I tillegg tar Rinkya et gebyr for jobben pluss ompakking (det er de særdeles gode på) pluss evt intern frakt i Japan fra Selger til Rinkya HQ. Norsk moms på 25% kommer på toppen av totalsummen. 

Det lønner seg kanskje ikke på billiggitarer men men 

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av Truckstop Chuckie
      Jeg går alltid på noen smeller når det er ferie. Slår aldri feil.
      Var egentlig ute etter en Flying V, type korina'ish..., men endte opp med en LP og en 335-sak. Grei fangst allikevel.
      Så da..., en Crews KTR LS-01 FM. Husmerket til Musicland, stor musikksjappe i Japan. Laget på Terada-fabrikken som har en passe lang og fin historie når det gjelder japanske gitarer.
      I god forfatning, men bærer preg av at den ikke har blitt spilt så mye på i det siste. Litt smårust på noen av båndene og et gripebrett som skriker etter olje. Ellers er det lite å sette fingern på her. God og tjukk hals i 50-tallsgata. Hadde en R7 for noen år tilbake og tykkelsen på Crews-halsen er ikke langt unna. Komfortabel!
      Står Lindy Fralins i den, men disse er ikke originale. Long neck tenon. Pickupcavityene skjermet med sånn svart maling så får ikke sett om det er flammelønn tvers igjennom eller om det er veneer. Til prisen tipper jeg veneer, men neimen meg ikke sikker. 
      Litt appelsinhudlakk på denne, godt mulig jeg prøver å våtpusse og polere den opp. Såpass fin at det hadde den fortjent. Skal være nitro klarlakk i følge spec sheet'en.
      Også fin-fin og solid kasse.
      Tar som vanlig bilder med en potet, men skal se om jeg drar frem speilrefleksen i morgen om det er fint lys ute.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.