Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Refinish: Gibson LP Studio Worn Brown


Anbefalte innlegg

Gårsdagens og dagens arbeid så langt oppsummert: PUSSE.

Front, bak og hals er nå pusset til 220. Siden på kroppen er pusset til 400 for at stainen ikke skal bli mørkere der. Når jeg kjenner hvordan 400 kjennes ut, har jeg veldig lyst å pusse hele saken med 400. Supersmud! Aner ikke hva det ville gjort med stain på toppen da, siden jeg aldri har gjort det før.

Eneste plassen jeg har beholdt litt av den originale finishen til gitaren er på toppen av headstocken. Bare for moro skyld. Og latskap. Drittplass å pusse!
 

To "bind" or not to "bind". That is the question.

 

fzWRHB8.jpg

 

av9oEFo.jpg

 

8V8eB2w.jpg

Q1aywC2.jpg

(nei det er ikke riper på fronten, det er haugevis av pussestøv)

 

 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinstripe teip har jeg ikke tålmod til å vente på. Fant en relativt tynn maskeringsteip på Flügger nettopp som jeg skal fyre på. Tenker å prøve å få en liiiiiten kant på topp også så det kan bli en temmelig tidkrevende tålmodig teiping.

Gjentar meg selv for bokstavrimets del. Dagens mantra: Temmelig Tidkrevende Tålmodig Teiping!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tålmodighet trengtes ikke. Var ferdig med å teipe av binding på under 20 minutter. ? Siden teipen var tjukkere enn nødvendig brukte jeg knivblad til å skjære bort det som var over toppen. 100% blir det ikke, men det skal nok knivbladet få hjelpe med litt senere også. 

Stain kommer på i løpet av helgen en gang. Nå tror jeg at jeg skal åpne den Underlig Jul flasken som har vært lagret siden 2015. 

Fredagsbonus: Husket å ta bilde av Grimcasteren!

 

O07iPVe.jpg

 

7iDBlBy.jpg

 

LYKzHKd.jpg

 

pKVj4k0.jpg

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stain er på, danish oil er underveis og teipen feilet miserabelt for å si det pent. Kan hende det hadde virket under lakking, eller med bedre teip som @space foreslo, men faux binding ble altså ikke noe av. Grain filling er forøvrig no skit! Ikke har jeg fått det til å sitte 100% heller. Å bruke den jevneren for å dra det utover ble bare en vits så jeg blandet det enda tynnere og splashet det utover med hånden.

Har lagt fire eller fem lag danish oil nå. Den trakk i utgangspunktet sinnsykt fort inn så jeg må nok kjøre på et par ganger til for å få noenlunde gjenskinn i det hele tatt. I utgangspunktet er jo dette en olje som ikke gir så veldig mye gloss, men litt skal man nå få til. Lurer på å kjøre på med polish for å se om dette også kan funke, men jeg tviler.

Ingen banan for skala, dessverre! Og igjen: beklager potetkvaliltet på noen av bildene.

 

xKxdrRR.jpg

 

8wQezig.jpg

 

E7V6rZD.jpg

 

J1AgpJ3.jpg

 

hwSvHtl.jpg

 

o1x3Kcx.jpg

 

QY8Egtb.jpgY3zRsS7.jpg

 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 eller 7 lag danish oil, der de siste ble påført med diverse micro mesh korninger. Blir aldri helt 100% som jeg vil ha det, men nå er det nærmt nok!
Micro mesh papirene i kobling med håndklær og ikke-lofri tskjorte har også gjort olje-prosessen litt mer fjonete enn ønskelig. Har enda ikke bestemt meg for om jeg skal varme opp litt Liberon voks og gnikke på finishen da jeg vet at dette matter noe ekstremt. Kommer til å gjøre det på halsen (som snart også fortjener et bilde), men kroppen er jeg meget usikker på.

Etter konferering med frue og kompis ser det ut til at nikkel relic utgår og at jeg bruker Tone Pros + Grover hardware i gull da dette funker overraskende bra. Om noen er vilt uenig er det lov å skrike ut. Så langt er jeg egentlig nøgd :)

Rens av fretboard og elektronikk neste!

 

 

g7YNmkU.jpgmsxzAcH.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.