Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Refinish: Gibson LP Studio Worn Brown


Anbefalte innlegg

1 time siden, el_roffo skrev:

Svart porefyller...

...blir det uansett. :) Gibblo brukte ikke det på disse gitarene så det blir veldig lett å se porene etter finish hvis man ikke gjør det. Så det nå på det hvite på gitaren, på tross av at det var ca 90 lag hvit.

#gudbedreforenpussejobb

#takkgudforeksentersliper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veeeeeldig lyst til å finne frem gassbrenneren i morgen!

Men så snublet jeg over dette bildet av Les Paulen under her... Det ble plutselig veldig vanskelig når jeg ble påminnet hvor pen en mørk blackburst kan være. Så ja, Les Paulen på bildet under her VS gassbrenner som på de tre ved siden av.

Hjelp.

186308a6750d5c7e7910247835d25b2d.jpg           58a5e65f29bb1_ScreenShot2017-02-16at18_47_05.thumb.png.4504f71db3ef49f669352a95e27c4b3b.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, space skrev:

Nice! Men da MÅ den ha binding, for kontrasten.

Klarer du mekke så sweet burst?

Binding vil nok i beste tilfelle på en blackburst bli metode nummer 1, aka "The Sweeney Todd". Om jeg klarer å mekke så sweet burst gjenstår å se. Er ganske fornøyd med den på Grimcasteren, men vil nok lage finishen en del lysere på denne gitaren. Skal få tatt et bilde av Grimcastor i morgen for referanse. :)

Takk til @Gahr for stemme, da er det deg og @strikes på den finishen, mens @Pledrik står alene for pyromani. Burde hanke inn noen flere her...

Hva med @CastorFiber, @Heilage, @Straymond? ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, CastorFiber skrev:

Skulle jeg ha gjort det der, hadde jeg utstyrt meg med vannbeis i sort, brunt og kanskje rødt. Til påføring hadde jeg laget meg slike "dopper" mange bruker til sjellakk. Det fine med den prosessen er at man kan justere utseendet med pussing.

Det er nok mer eller mindre slik det kommer til å bli gjort. Har lært mye av youtuberen bigdguitars. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.