Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Basskabinett til gitarforsterker (rør) ?


pstraums

Anbefalte innlegg

Jeg er litt i tenkeboksen angående enten kjøp av combo bassforsterker, eller et basskabinett til eksisterende gitarforsterker. Jeg bruker mest instrumenter rett inn i datainterfacet (Focusrite - via headsett) og skjønner at gitarforsterker-høyttalere ikke egner seg for bassgitar. Jeg har en Peavey Valveking 50 mk2 som er en combo rørforsterker på 50W som man kan koble eksterne kabinett (4-16ohm) til. Denne forsterkeren har en 12" innebygget og det jeg tenkte var.. Kan man kjøpe et basskabinett til denne og bruke Valvekingen som en helt grei bassforsterker (og la oss si jeg kjøper en 2x12 / 4x10 (mao større enn det som står i gitarcomboen) ville da det kabinettet funke fint med rørforsterkern og også kunne gi mer lyd(volum) brukt med gitar?)  mao to fluer i en smekk? :)

Alle tips settes pris på. (skillnivå = hobby)

Endret av pstraums
Skriveleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man har en 50w rørforsterker (gitar) så er den rimelig mye mer kraftig ift de fleste solidstate forsterkere med samme effekt?. Gjelder det samme for bass? mao, hvordan kan en 50w (gitar) rørforsterker sammenlignes med en xxx-antall W digital / solidstate bass forsterker?  (litt viktig mtp evt kjøp av eksternt bass kabinett) :)
takk for tips!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.