Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mere Bass


Anbefalte innlegg

Da har jeg havnet utpå igjen , i et svakt øyeblikk kom jeg til å kjøpe et par sånne http://g-l-online-store.myshopify.com/collections/pickups/products/mfd-4-string-bass-pickup

Mere påskudd trenger man vel ikke for å starte et nytt prosjekt ?

Kroppen blir en hybrid av disse , knotet sammen i paint en rolig dag på jobb.

FenderCatal3.jpg

(  her kan man lese litt om marauderen http://www.harmonycentral.com/forum/forum/guitar/acapella-29/1690989- )

 

P1030839.jpg

Tegning krotet ned på bakepapir , mal under i 6mm kryssfiner

Kroppen er som vanlig furu

P1030840.jpg

hult ut for å spare min venstre skulder , lokk i 3mm kryssfiner

P1030841.jpg

litt lim

P1030842.jpg

Ferdig limt , her med pickup og halsen kinamannen på ebay sendte

P1030853.jpg

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah. Enda en fet @The Dude-kreasjon. Morsomt at du kjører Marauder-stilen. Var faktisk inne på tanken selv i morges (lurer på å forme nederste hornet på offset-bygget mitt slik det er gjort på Marauder-modellen). 

Hvor handler du treverket igjen? (Roy Bang/RB Guitars hadde litt leftovers med or som jeg skal hente i morgen, men kjenner jeg meg rett så har jeg på en måte sveivet i gang maskineriet nå, så tips til billig, men brukbart treverk mottas med takknemlighet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Truckstop Chuckie skrev:

Ah. Enda en fet @The Dude-kreasjon. Morsomt at du kjører Marauder-stilen. Var faktisk inne på tanken selv i morges (lurer på å forme nederste hornet på offset-bygget mitt slik det er gjort på Marauder-modellen). 

Hvor handler du treverket igjen? (Roy Bang/RB Guitars hadde litt leftovers med or som jeg skal hente i morgen, men kjenner jeg meg rett så har jeg på en måte sveivet i gang maskineriet nå, så tips til billig, men brukbart treverk mottas med takknemlighet).

Dette er en hylleplate fra biltema 1000x400x18 sagd i to og limt sammen , om det er brukbart vil tiden vise ( er vel relativt fersk ved , er spent på om temperatur/luftfuktighet vil lage sprekker o.l )

Har ellers marodert en del furubord fra 80tallet med varierende hell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rakk en tur i snikkarboden idag , fikk gjort ferdig mal for hals/pickup.

Fyrte likegodt opp fresen med en gang , litt nervepirrende da fresestålbeholdningen begynner å bli utslitt men kom sånn noenlunde greit ut av det.

P1030857.jpg

En rask sjekk at jeg er på rett kurs

P1030856.jpg

Godt nok.

Første gang jeg tester disse G&L mfd pickup'ene , gleder meg :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, The Dude skrev:

En runde med 120sandpapir , fikk vekk en del gruff etter fresen.

Restegitaren fikk og være med i boden en tur for litt pussing

P1030862.jpg

I morgen henter jeg Junior , da får gitarbygging settes på vent til fordel for et annet prosjekt

P1030864.jpg

Er det Jazz-hals du har på den ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, bjosted skrev:

Er det Jazz-hals du har på den ?

 

Tja... Jazz-ish  ?

ebay-selgerne i kina vet sjelden forskjell på precision/jazz-hals og oppgir sjelden hals-profil .

Den kjennes ut som en jazz-hals og har mest sansynlig påmalte block-inlays og binding :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, The Dude skrev:

Tja... Jazz-ish  ?

ebay-selgerne i kina vet sjelden forskjell på precision/jazz-hals og oppgir sjelden hals-profil .

Den kjennes ut som en jazz-hals og har mest sansynlig påmalte block-inlays og binding :)

Kunne du sendt meg en link på den halsen. Fikk litt fot av en sånn bass med den typen  pickup. Kanskje et prosjekt for neste vinter :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.