Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Atomic Amplifire 12


voivod

Anbefalte innlegg

Er ikke lyden i denne identisk som i Amplifire? Forskjellen er hovedsakelig et større innebygget fotbrett? 

Ampli-Firebox (neste produkt ut) byr vel også på de samme lydene, minus størstedelen av effektseksjon, i et mindre format. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det stemmer skela.

Nå har jeg spilt meg igjennom alle presetsene og lekt med den en times tid. Førsteinntrykket (koblet på power amp in på en Fender Blues Deluxe) er at alt fungerer kjempefint. De aller fleste presetsene er brukbare as is og alle knotter og menyer fungerer som de skal. Jeg får skrive mer når jeg har testet den på både PA/studio/live-riggen. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, voivod skrev:

Tja.. Hvis Amplifire er gammelt nytt og det er for få brukere/interesserte til å holde liv i en egen Amplifire-tråd, kan denne slettes(?).

Evt. flyttes til 'sist kjøpte musikkutstyr'.   :-)

Jeg vurderer å anskaffe en Ampli-Firefox når disse utkommer, som oppgradering (forhåpentlig) der man tidligere har benyttet Sessionmaster, Sansamp og Carl Martin Rock Bug, altså amp simulering i kompakt format. 

Men usikker på om jeg trenger effektseksjonen Atomic tilbyr. Det blir ofte ikke så praktisk eller plassbesparende som man tror.. og ofte har enkelteffekter løsninger alt-i-ett produktene mangler (jf 28 sekunders looper i et Kemper fotbrett vs tre timer i en Boss Rc-3).  

 

Edit: Amplifire tilbyr nå endelig dotted eigths i subdivision for tap tempo, noe som manglet i de første versjoner. Det er jo en fremgang. Men man mister effektsløyfen om det tilkobles expression pedal på standard utgave, det problemet løses på Amplifire 12. Men hvis man bruker volume og wah i tillegg til dedikert expression (ikke alltid det lar seg kombinere) så blir fort slike oppsett lite kompakte uansett hvilken løsning man velger (spesielt om man er avhengig av egen monitor). 

Endret av skela
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, skela skrev:

Jeg vurderer å anskaffe en Ampli-Firefox når disse utkommer, som oppgradering (forhåpentlig) der man tidligere har benyttet Sessionmaster, Sansamp og Carl Martin Rock Bug, altså amp simulering i kompakt format. 

Men usikker på om jeg trenger effektseksjonen Atomic tilbyr. Det blir ofte ikke så praktisk eller plassbesparende som man tror.. og ofte har enkelteffekter løsninger alt-i-ett produktene mangler (jf 28 sekunders looper i et Kemper fotbrett vs tre timer i en Boss Rc-3).  

 

Edit: Amplifire tilbyr nå endelig dotted eigths i subdivision for tap tempo, noe som manglet i de første versjoner. Det er jo en fremgang. Men man mister effektsløyfen om det tilkobles expression pedal på standard utgave, det problemet løses på Amplifire 12. Men hvis man bruker volume og wah i tillegg til dedikert expression (ikke alltid det lar seg kombinere) så blir fort slike oppsett lite kompakte uansett hvilken løsning man velger (spesielt om man er avhengig av egen monitor). 

 

Nyheten om Ampli-Firebox kom et par timer etter at jeg bestilte AF12, ellers hadde jeg sikkert vurdert den..

Det er primært ampene jeg trenger AF til. Men effektene låter også ok, så det kan godt hende at jeg fjerner et par pedaler fra brettet mitt. Nå har jeg ikke prøvd AF i alle mulige settinger ennå, men jeg tenker å bruke noen pedaler i tillegg.

Portabiliteten er ikke så viktig for meg per nuh.

Er det midi/mulighet for ekstern footswitch på Ampli-firebox, forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, voivod skrev:

 

Nyheten om Ampli-Firebox kom et par timer etter at jeg bestilte AF12, ellers hadde jeg sikkert vurdert den..

Det er primært ampene jeg trenger AF til. Men effektene låter også ok, så det kan godt hende at jeg fjerner et par pedaler fra brettet mitt. Nå har jeg ikke prøvd AF i alle mulige settinger ennå, men jeg tenker å bruke noen pedaler i tillegg.

Portabiliteten er ikke så viktig for meg per nuh.

Er det midi/mulighet for ekstern footswitch på Ampli-firebox, forresten?

Nei, du må bytte presets med hendene (vippebrytere). Enheten egner seg muligens bedre på bordet enn på gulvet. 

 

Edit: https://www.thegearpage.net/board/index.php?threads/atomic-ampli-fire-box.1784131/

Endret av skela
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Jeg skrev for et års tid siden at jeg skulle komme med mer info etter testing.. :P Here we go:

AF12 gir såpass god klassisk high gain at jeg solgte Marshall-toppen. Jeg har ikke savnet den ennå.

Jeg sender ett signal med kab sim rett i PA, og ett uten kab sim til en Fender Blues Deluxe som fungerer som monitor hvor jeg kan hente opp feedback. I konsertsituasjon med liten tid og lånt utstyr, kan jeg sende signalet rett i Power amp på det stacket som står der med oppmikket kab. Null stress. Dette er selvfølgeligheter for de fleste av dere, men lell a gitt.

Av effekter, bruker jeg kun delayen fra AF12. I tillegg har jeg Wah (Buddy Guy), EVH phase 90 og Boss PS-5 på pedalbrettet. Jeg brukte litt tid på å prøve forskjellige overdrivepedaler i front, men jeg endte opp (foreløpig) med å bruke TS/OD som ligger i AF12. Det fungerer fint i det bandet jeg øver jevnlig med (der ideallyden er Brian Robertson 1983), men jeg kommer sikkert til å nerde mer på dette når jeg får tid. :) 

Edits er veldig intuitivt og enkelt når man kobler til en laptop. Programmering kun fra display har jeg ikke prøvd. Ser for meg at det er kronglete greier.

Jeg fikk ikke opp alle ampene i starten, men en e-post til Tom King ble raskt besvart og en oppdatering løste problemet.

Det er ikke så mye negativt å si. Bortsett fra at vi som er født på 70-tallet vet at det er litt døllt med pedalbrett preamp. :biggrin: 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.