Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Luthiership på lavt nivå.


Anbefalte innlegg

33 minutter siden, arneK skrev:

Det blir endel pussing på kanten der, håper ikke bindinga blir pusset vekk også. Kanhende det hadde lønt seg å pusse den til før du freste bindings kanalen.  

Det ser verre ut enn det er. :) Bindingkanalene ble jo frest med sidene som mal, og kanalene ble rene og pene, men jo, en del pussing blir det.

Bratt læringskurve! 

Binding på baksiden også på plass. 

 

CBB7D359-B4B4-4055-BCA4-0AF9250EF220.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, arneK skrev:

Håper det går bra, det blir en flott gitar1f642.png

Ja, jeg krysser fingre her nå. :)

Når jeg ser på prosjektet i retrospekt så angrer jeg på at jeg ikke heller gikk for en annen pickupløsning, type 2x humbuckere. Syns denne klumpen med mahogni har et utrolig fint spill i seg og det blir synd å dekke den til med plekterbrett, men gjort er gjort. I hvert fall veldig glad for at jeg ikke gikk for det som var plan B, hule ut og sette på lokk.

Har fått lagt ei stripe med lim langs toppen av bindingen nå, så i morgen blir det litt skraping av overflødig lim (mikroskopisk) og så flush’ing av sidene. Halslomma må ned 2-3 millimeter også. Deretter begynner den heftige jobben med å påføre tru-oil over sidene og bindingen. Det blir en lang prosess.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Snart ferdig med høstferien. Vært bortreist fra lørdag til lørdag, men har fått en times tid med fres og pussepapir nå i formiddag. 

Har ‘fløshet’ sidene med fres og deretter gått over med pussepapir. Brukte pussemaskin, så svingene ved halslomma gjenstår. Kunne tenkt meg en sånn fancy pussemaskin nå...

Begynner å nærme seg, men må litt trefiller til ett par steder.

På det ene bildet ser den ene siden litt ujevn ut, men det er det iPhone-kameraet sin skyld.

6287D773-F63F-4ED6-9B0C-1D564F8B3D96.thumb.jpeg.b99bb6df685054feed251910f92d7efe.jpeg

D45FDC0E-4867-4472-B312-ECF67D7FDDC8.thumb.jpeg.fabe4b31c09d327a88f19ce075fb1266.jpeg

CDD3EE83-2CF6-4D8B-9CCA-AFFF84FA42D7.thumb.jpeg.93094acd3068f06c449fe014678d7a5e.jpeg

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.