Gå til innhold

Anbefalte innlegg

På tdpri har jeg sett flere som har brukt "milk paint", noe kaseinbaserte greier. Det virker ganske greit å jobbe med. Trenger fortsatt klarlakk da. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 timer siden, andreasf skrev:

På tdpri har jeg sett flere som har brukt "milk paint", noe kaseinbaserte greier. Det virker ganske greit å jobbe med. Trenger fortsatt klarlakk da. 

Ah! Takk for tips. Mener å huske en del snakk om milk paint på offsetguitar også. Skal sjekkes ut! Vi går jo etter hvert inn i høst- og vinter-halvåret, så tenker å styre unna alt som er avhengig av fint vær og varme temperaturer. 

Mangler fremdeles fresestål for å få frest ut halslomma. Stålet jeg har brukt så langt er altfor stort og langt. Diameteren er også for stor, så den klarer ikke få riktig radius på hjørnene i halslomma.

Vi tester 'milk paint'. Bestilte opp litt for å teste (oyster white). Har fremdeles avkappet med mahogni, så vi får se om dette er veien å gå. Ser ut til at det lar seg gjøre å kombinere milk paint med for eksempelvis shellac og tru oil. 

Skjult innhold - vennligst logg inn

Endret av Truckstop Chuckie
Har ikke spist frokost.
  • Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I et forsøk før svømmebasseng er kroppen nå frest ut i ‘Nashville’-stil. Vekta sank med 100g. Om jeg har flaks er jeg nede på 2350g eller så når jeg får frest ut halslomma. 

Litt sloppy arbeid med utfresingen. Skal ta en runde for å få jevnet ut bunnen av pickup-cavityen. Litt flising på toppen, men det regner jeg med fikses fint ved å dra av 1 mm eller noe med planhøvel. Har sett blant annet Ron Kirn pleier å gjøre det som siste ledd før man går over med sandpapir før porefyller, sealer og hele den biten der.

• Liker 5

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.