Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

pris på gitar


Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å legge ut et selvbygg for salg, grunnet finansiering av andre prosjekt, pluss at jeg har vel strengt tatt ikke aksept for å fylle opp heimen med selvbygde gitarer. Men hvordan bestemme seg for pris? Ikke for dyrt men heller ikke gi bort pris? Noen synspunkt fra dere som har gjort dette? Er det andre faktorer som man bør tenke på, som garanti etc, ? Går det i kategorien for brukt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, arneK skrev:

Jeg vurderer å legge ut et selvbygg for salg, grunnet finansiering av andre prosjekt, pluss at jeg har vel strengt tatt ikke aksept for å fylle opp heimen med selvbygde gitarer. Men hvordan bestemme seg for pris? Ikke for dyrt men heller ikke gi bort pris? Noen synspunkt fra dere som har gjort dette? Er det andre faktorer som man bør tenke på, som garanti etc, ? Går det i kategorien for brukt ?

Har også vurdert dette da det begynner å hope seg opp på stue og loft.

hadde vært greit å fått igjen for deler , lakk også - men man kommer fort opp i pris-sjiktet til en entry level gitar .

Da jeg ikke har bygd en gitar hvor jeg er 100% fornøyd med finish har jeg vondt for å ta noe særlig betalt for dette.

Ville vel sagt det kommer i brukt kategorien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, lokmund skrev:

Bygget fra scratch eller deler fra typ Warmoth? Er sikkert mer enn nok av folk på forumet som er interessert i deler (meg selv inkludert)!

Det er snakk om ferdig kjøpt hals, selvlaget kropp. Elektronikken er kvalitetsdeler, halsen er ikke av anerkjent merke(kinaprodukt), og hsrdware er heller ikke av det dyre slaget . Finish er ikke perfekt heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, arneK skrev:

Det er snakk om ferdig kjøpt hals, selvlaget kropp. Elektronikken er kvalitetsdeler, halsen er ikke av anerkjent merke(kinaprodukt), og hsrdware er heller ikke av det dyre slaget . Finish er ikke perfekt heller.

Tror du skal slite med å få noe igjen, uansett hvor godt den er satt sammen og justert. Gitarister er utrolig konservative. Jeg har hatt lignende prosjekter som jeg simpelthen har gitt bort til glede for nye fiklere eller noen trengende uten økonomiske muskler. Enten som ferdig gitar til videre fikling, eller som en haug deler. Skal ikke undervurdere karma når det gjelder sånt....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Baxter skrev:

Flott og lettspilt er den i hvert fall.

Takk for det, Baxter. Jaja,  innser at jeg ikke blir rik på dette heller. men kanskje det kan gå rundt økonomisk.Har flere ideer å sette ut i livet, så jeg skal gjøre et forsøk på salg. (one of these days) . ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forsøkt å selge slike gitarer, "sminkede griser". Lang historie kort, det er ikke verdt innsatsen. Plukk de fra hverandre og selg delene, eller gi de bort. Det siste er en grei løsning. Det er det jeg har endt opp med. :)

Hobby koster stort sett penger, og jeg har hatt glede av å fikle med gitarene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.