Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Den 17.3.2017 at 20.56, Rottenikken skrev:

En mix gitar, eller en fantasigitar med litt inspirasjon her og der? Litt plukk-og-mix...

Ja, har alltid ønsket meg en sånn type gitarkropp, hadde egentlig tenkt til å bruke mastery tremoloen og bridgen til en fender jag-stang jeg har liggende, men så endte den opp på denne istedet. Pickupene ble tilfeldig etter hva jeg er inspirert av om dagen og fant noen brukt på finn.no, ble seymour duncan jazzmaster antiquity 1 i bridge og en MIJ jazzmaster pickup i neck, det ligger også en 3 way switch under plekterbrettet som venter på en lenger wire.  Hadde flaks siden mansters akkurat hadde gitt ut en plate som hadde akkurat den fargen jeg var ute etter. Er enig i betegnelsen plukk og miks :)

 

Den 20.3.2017 at 17.24, Naigewron skrev:

Digger den hjemmelagde looken, den har karakter i bøtter og spann 1f44d.png1f600.png

Hehe kult at du likte den, den er litt grov noen steder hvis man hadde gått etter i sømmene,  jeg driver fortsatt å fikser på småting, det kommer egentlig bare ann på hvor lang tid man er villig til å bruke, men gitaren er god å spille på og har bra lyd, det er det viktigste syns jeg.

Den 21.3.2017 at 6.08, lokmund skrev:

Hvordan endte du opp med å lage halslommen? :)

Jeg printet ut en mal av en jazzmaster (som er samme skala som jeg skulle ha men som også har den samme halsommen som på en stratocaster) på papir som jeg tegnet over på en kryssfinerplate som egentlig skulle bli mal for fresing)  jeg hadde tenkt til å frese ut med et fresestål som hadde overliggende kulelager, men fresestålet som jeg fikk i postkassa passet ikke til den fresen jeg hadde liggende, så jeg endte opp med å tegne opp på gitaren og frese for frihånd, det ble litt unøyaktig, så det ble en del rasping og pussing for å få det til å passe, hadde gjort det på en annen måte om jeg skulle gjort det igjen, tålmodighet er lurt å ha :P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.