Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Hei, bestemte meg for å lage en mosrite ventures/univox hi flier inspirert fuzzgitar i 25.5" skala. Har aldri gjort det før så dette blir spennende.

Har vært å hentet et gammelt kjøkken furubord (med rester av saus) som ble gitt bort på finn.no og limte det sammen med plywood.

Det blir mastery tremolo og bridge, planlegger å bruke jazzmaster pickups men har ikke helt bestemt meg for hvilke, står mellom 65 avri, seymour duncan antiquity 1, heller mest mot avri hvis det ikke det dukker opp noe spennende brukt et eller annet sted :) Halsen blir mest sannsynelig en squire strat som en kamerat har liggende. 

Har akkurat sagd ut kroppen for hånd, da jeg var redd for at plywooden skulle flise opp, neste blir å skaffe en fres.

 

 

moss2.jpg

20170204_201020.jpg

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, El_Aba skrev:

Hvordan bærer dette i vei da? 

Ser fint ut!

Hei, Har fått tak i en fres og fikk avrundet litt på gitaren, desverre passet ikke den "template" eller mal fresestålet med overliggende kulelager til denne fresen så da får jeg så om jeg velger å frese ut til hals, pickuper, tremolo og kontrollplata for frihånd.

I dag fikk jeg raspet vekk endel flekker fra saus og fikk lagd plass til magen min på gitaren, ble litt sår på fingra så tar en pause :)

moss2 (1).jpg

moss3.jpg

moss4.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Jisolbak skrev:

om jeg velger å frese ut til hals, pickuper, tremolo og kontrollplata for frihånd.


:)

moss2 (1).jpg

moss3.jpg

moss4.jpg

Det høres risikabelt ut. Jeg ville fått tak i en fres med kulelager eller laget en mal som kan brukes til anlegget på fresen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da begynner gitaren å bli ferdig, brukte den siste skiva til The Mansters som plekterbrett, gjenstår å skjerme den og kjøpe noen ledninger så jeg får festet på en 3way switch. Fikk hjelp til å male gitaren av min 6 år gamle datter, så dette ble ett hyggelig prosjekt :)

20170317_032713-1-1.jpg

Endret av Jisolbak
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 3/17/2017 at 13.19, Jisolbak skrev:

Da begynner gitaren å bli ferdig, brukte den siste skiva til The Mansters som plekterbrett, gjenstår å skjerme den og kjøpe noen ledninger så jeg får festet på en 3way switch. Fikk hjelp til å male gitaren av min 6 år gamle datter, så dette ble ett hyggelig prosjekt :)

20170317_032713-1-1.jpg

Digger den hjemmelagde looken, den har karakter i bøtter og spann ??

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.